استمرار سواد آموزی در بحران کوید 19

اردبیل (پانا)- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل از استمرار فعالیت های سواد آموزی در شرایط کرونایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
استمرار سواد آموزی در بحران کوید 19

سید غلامحسین گنجی به مناسبت روز جهانی سوادآموزی درگفت وگو با پانا ضمن تبریک روز جهانی سواد آموزی به تمام تلاشگران عرصه سواد آموزی گفت: وضعیت سوادآموزی استان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ به93/1 درصد رسیده و بر اساس عملکرد چند سال اخیر به ویژه تا پایان سال1398، درصد سوادآموزی در سطح استان به میزان 1/5 درصد رشد نشان می دهد که امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ به میانگین کشوری برسیم.

او افزود: طرح ویژه شتاب‌بخشی برای کاهش بی‌سوادی در جامعه برنامه‌ریزی و اجرا شده است تا فاصله‌‌ای که بین سطح سوادآموزی استان با میانگین کشوری است از بین برود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: این طرح در شهرستانهای اردبیل، مشگین شهر، گرمی، پارس آباد و اصلاندوز کلیه اشخاص بی‌سواد را زیر پوشش قرار خواهد داد.

گنجی تصریح کرد: از اهداف اصلی طرح شتاب‌بخشی می‌توان به جلب مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در حوزه سوادآموزی اشاره کرد.

او گفت: برنامه ریزی های لازم با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت شروع فعالیت های سوادآموزی در سال تحصیلی جدید انجام یافته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین ضمن تشریح برنامه های سال جدید تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در راستای ادامه فعالیت های سوادآموزی با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفته است.

گنجی بیان کرد: روز جهانی سوادآموزی با عنوان (آموزش و یادگیری سواد آموزی در بحران کوید19) نامگذاری شده است که در این راستا برنامه ریزی های لازم در استان از جمله بهره گیری ازروشهای مجازی در قالب برنامه شاد، تولید و پخش محتوای آموزشی از رسانه ها پیش بینی شده است.

او در ادامه گفت: در اکثر نواحی و مناطق استان با توجه به پایین بودن آمار، کلاسهای سوادآموزی با رعایت پروتکل های بهداشتی و در چارچوب دستورالعمل های سازمان مرکزی، در حد امکان حضوری برگزار خواهد شد.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان اظهار کرد: حجم ابلاغی دورهای مختلف سواد آموزی در سال تحصیلی جدید 7700 نفر است که با احتساب فعالیت های مکمل به تعداد 14200 نفر افزایش خواهد یافت.

گنجی از کسب رتبه بسیار خوب و قابل تقدیر حوزه سوادآموزی استان در ارزیابی عملکرد سال۹۸ در سطح کشور خبر داد و گفت: سوادآموزان و زحمت کشان سوادآموزی جهادگرانی خستگی ناپذیرند که با سلاح دانش و توشه ایمان و بردباری به میدان مبارزه با جهل و بی سوادی قدم گذاشته اند و کسب رتبه بسیار خوب و قابل تقدیر توسط معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در ارزیابی سالانه کشوری مدیون تلاشگران عرصه سواد آموزی در سطح استان است که جا دارد از زحمات همکاران ،آموزش دهندگان وتمام تلاشگران عرصه سواد آموزی تشکر وقدردانی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار