برگزاری دوره تکمیلی تربیت مدرس خبرگزاری پانا  ویژه فرهنگیان در فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، از حضور 10 نفر از فرهنگیان فارس در دوره تکمیلی تربیت مدرس خبرنگاری که به صورت کشوری از سوی خبرگزاری پانا برگزار شد، خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره تکمیلی تربیت مدرس خبرگزاری پانا  ویژه فرهنگیان در فارس

امید اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه در بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی سال تحصیلی 1401-1400؛ در تکمیل آموزش‌های سال گذشته، برگزاری دوره پیشرفته خبرنگاری ویژه مدرسین آموزش دیده سال قبل در نظر گرفته شده است، گفت: این دوره امروز سه‌شنبه با حضور 10 نفر از فرهنگیان فارس به صورت وبینار از سوی دفتر مرکزی خبرگزاری پانا برگزار شد که بر اساس اعلام رسمی و با توجه به سهمیه‌هایی که به استان‌ها داده شده است 260 نفر مدرس در این دوره حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بر اساس بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی 6 هزار دانش‌آموز در کشور آموزش دیدند، گفت: از این تعداد بر اساس سهمیه‌ای که به استان‌ها داده شده بود 354 نفر از دانش‌آموزان فارس در این آموزش‌ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: در سال جاری، خبرگزاری پانا بر اساس بسته تحولی موظف به آموزش خبرنگاری به 54 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم است، که از این میزان ۶ هزار نفر سهم استان فارس است.

مسوول خبرگزاری پانا در استان فارس نیز در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته برای نخستین بار دوره تربیت مدرس خبرنگاری به صورت کشوری برگزار شد، گفت: شرکت کنندگان در سال قبل مباحثی از جمله اصول خبرنویسی، گزارش نویسی و مصاحبه را گذرانده‌اند و امسال شاهد برگزاری دوره تکمیلی آموزش‌های سال گذشته برای مدرسین هستیم.

سیده مریم ترابی افزود: در پایان این دوره یک روزه که به صورت کشوری برگزار شد، مدرسان با ارائه کار عملی، میزان یادگیری خود را به ارزیابی گذاشتند و پس از آن به شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا شد.

این کارگاه آموزشی به صورت وبینار و با حضور مدرسان از سراسر کشور برگزار و همچنین به صورت زنده همزمان از شبکه ملی شاد نیز برای علاقمندان پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار