تبلور ارزش‌ها و شاخص‌های خاص هر مدرسه در سرود مدرسه‌ای

تهران (پانا) - به گفته معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اجرای شیوه‌نامه هر مدرسه یک سرود، به عنوان یکی از برنامه‌های بسته تحوّلی توسعۀ مشارکت‌ها، در سال تحصیلی جاری استمرار می‌یابد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تبلور ارزش‌ها و شاخص‌های خاص هر مدرسه در سرود مدرسه‌ای

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، محمدحسن عظیم عراقی، معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی پس از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی طرح هر مدرسه یک سرود، گفت: با عنایت به استمرار اجرای برنامه­‌های بسته تحوّلی توسعه مشارکت‌ها، اجرای دستورالعمل هر مدرسه یک سرود نیز برای سال تحصیلی 1401-1400 استمرار می‌یابد.

وی افزود: با توجه به لزوم ارائه برنامه‌های مناسب، به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و بهره‌مندی از عرصه هنر در انتقال مفاهیم تربیتی به آنان، این شیوه‌نامه که در سال گذشته و با عنایت به غیرحضوری بودن مدارس در سطح کیفی بسیار مناسبی برگزار نشد، برای اجرای کامل در سال جاری تحصیلی ارسال شد.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تهیه و تولید سرود اختصاصی مدرسه براساس عناصر و شاخص­‌های ویژه و خاص آن مدرسه، از جمله؛ معرفی شهدای دانش­‌آموز یا فرهنگی مدرسه، معرفی خیّرین سازندۀ مدرسه (در صورت خیّرساز بودن)، معرفی موفقیت­‌های مدرسه، معرفی شهدای محلّه­‌ای که مدرسه در آن واقع شده است، معرفی موفقیت‌های دانش­‌آموزان سابق مدرسه، به تصویر کشیدن برنامه‌های خاص مدرسه، آرمان و اهداف مدرسه و... با توجه دادن به گسترش فرهنگ مشارکت در مدرسه و محله در دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت را مهم‌ترین دستاورد این طرح اعلام کرد.

عظیم عراقی در پایان گفت: شایان ذکر است شناسایی استعدادهای هنری در گروه‌های سرود دانش‌آموزی با بهره‌مندی از ظرفیت مربیان متخصص هنری و رعایت ضوابط حاکم بر فعالیت‌های هنری وزارت آموزش و پرورش و نقش‌آفرینی آنان از رویکردهای حاکم بر فعالیت‌های هنری سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار