برگزاری سی‌امین اجلاسیه استانی نماز با عنوان مسجد، مدرسه و منزل در مشهد

مشهد (پانا) - سی‌امین اجلاسیه استانی نماز با عنوان مسجد، مدرسه و منزل با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی و مدیر ستاد اقامه نماز استان در مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  سی‌امین اجلاسیه استانی نماز با عنوان مسجد، مدرسه  و منزل در مشهد

حسین شادکام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در سی‌امین اجلاسیه استانی نماز گفت: کار معلم از آن جهت از همه ارزشمندتر است که با انسان و تربیت آن سر و کار دارد و فعالیت معلمی که کار قرآنی می کند ارزشمندتر است چرا که کار اولیاء و انبیای الهی را انجام می دهد.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین و آیات قرآن گفت: در این حوزه باید باور، اعتقاد و عمل وجود داشته باشد و
در این سه عنصر قرآن عترت و نماز قبل از هر چیز خود ما مهم هستیم. در سند تحول بنیادین هم به این موضوع اشاره شده است.
شادکام برای موضوع پیوند مدرسه مسحد و منزل یکی از سندهای خوب و کاربردی را پیام مقام معظم رهبری به اجلاسیه نوزدهم نماز عنوان کرد و گفت: در این پیام به تکریم دانش آموزان و برگزاری برخی برنامه ها در مساجد اشاره شده است.

وی نزدیک کردن مدرسه با مسجد و ارتباط با امام جماعت مساجد را مهم دانست و گفت: باید پیوند سه ضلعی در داخل اداره آموزش و پرورش هم وجود داشته باشد. کارشناس قرآنی، مدیر دارالقرآن و مدیر آموزشگاه هم افزایی کنند که بسیار ارزشمند است. هر کس هم زودتر و متواصعانه تر ورود کرد بهره بیشتری می برد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: مسابقات قرآنی باید یک مسیر و وسیله است و باید مراقب بود که تبدیل به هدف نشود. موضوع مسابقه مهم است و نه نتیجه مسابقه که باید این مهم به دانش آموزان القا شود. روح قرآن و تحول قرآنی فدای شکل مسابقات و ظاهر آن نشود.

حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا رئیس ستاد اقانه نماز استان نیز در این جلسه گفت: پایگاه تربیت سه عنصر خانه، مدرسه و مسجد است و ما سه واژه معنا دار را کنار هم چیده ایم. حرف اول در رسیدن به هدف در این سه پایگاه هنر مدیریت است. مدیر باید خودش عامل باشد و بر خودش نیز مدیریت داشته باشد و همچنین هنر مدیریت داشته باشد.
وی ادامه داد: یک بسته آموزشی کاربردی و پویا برای انجمن اولیا و مدرسین خانواده تدوین شود تا شیوه مدیریت دینی در خانه را آموزش دهیم. عناصر موثر در مدیریت مدرسه از پرورشی تا آموزشی باید به مدیریت دینی در خانه و مدرسه آگاه باشند و ما باید نوع مدیریت دینی را آموزش دهیم.
سبحانی نیا گفت: سوم مدیریت در مسجد است، امام جماعت به عنوان عنصر اول مدیریت دینی باید در این زمینه موثر باشد. اگر ما این در سه اصل توانمند سازی و خود مدیریتی داشته باشیم به نتیجه رسیده ایم و جدا شدن دانش آموز از دین کار سختی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار