تاکید چمران بر جنبه مبارزات مثبت حضرت فاطمه در دوران کوتاه زندگی

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت کمتر بر روی جنبه مبارزات مثبت حضرت فاطمه زهرا در دوران کوتاه زندگی خود صحبت شده که حق است بیش از این صحبت شود.

کد مطلب: ۱۲۴۰۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تاکید چمران بر جنبه مبارزات مثبت حضرت فاطمه در دوران کوتاه زندگی

مهدی چمران در جلسه امروز شورای شهر تهران در سخنان آغازین خود با مرور اتفاقات هفته آینده گفت: حضرت فاطمه زهرا الگو و نمونه زنی که در مکتب اسلام و پیامبر تربیت شده بودند خود را نشان دادند و در طول تاریخ سید نسا عالمین نامیده شدند.‌ کمتر روی جنبه مبارزات مثبت حضرت فاطمه زهرا در دوران کوتاه زندگی خودشان صحبت شده که حق است بیش از این صحبت شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: عموما مصائب، مشکلات، ناراحتی‌ها، ناهنجاری‌ها و قدرناشناسی‌های مردم آن زمان مطرح می‌شود که به حق نیز است و نباید چنین اتفاقاتی رخ می‌داد اما جنبه مبارزاتی ایشان که بحث امامت، رهبری جامعه اسلامی و ولایت بود که رهبری جامعه اسلامی چگونه باشد و چطور شکل گیرد بسیار مهم بود و این بانوی بزرگوار در این زمینه یک جهاد و مبارزه واقعی را نشان داد.

چمران گفت: ایشان هم مبارزه مثبت و هم مبارزه منفی انجام دادند. مبارزه مثبت او را می‌دانیم و وقتی به نتیجه نرسید مبارزه منفی را شروع کرد که قبر خود را پنهان ساخت و تا سالیان سال باید بپرسیم چرا چنین کردند و این چرا ما را به پرسشگری درباره مبارزان سوق داده است. این مبارزه منفی در تاریخ ماند و هنوز درباره آن می پرسیم.

وی در ادامه نطق خود با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت الله مفتح گفت: این مرد بزرگ را باید به خاطر داشته باشیم. در روز عید فطر سال ۵۷ و سه روز قبل از ۱۷ شهریور ایشان نماز عید فطر را در تپه‌های قیطریه خواند و اولین تظاهرات بزرگ خیابانی از همانجا شروع شد. از همانجا شعارهای استقلال، آزادی جمهوری اسلامی را می‌گفتند و خیلی‌ها هراس داشتند چرا که دوران طاغوت بود و البته جمهوری اسلامی نمی‌گفتیم، حکومت اسلامی را مطرح می‌کردیم. شهید مفتح و باهنر در آنجا با سخنان خود رهبری خود را نشان دادند و یاد ایشان را گرامی می‌داریم.

چمران گفت: فردا روز تجلیل از شهید تندگویان است چرا که روز شهادت او کاملا مشخص نبست. روزی از ایشان را به خاطر دارم که از اهواز حرکت کردند به سمت آبادان و یکی از چند نفری که رفتند برگشت و گفت چنین حادثه ای رخ داده است. نیروهایی برای کمک از سوی دکتر چمران به آنجا رفتند اما به اسارت دشمن در آمدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار