در گفت‌و‌گو با یک معلم آموزشگاه سیار عشایر مطرح شد؛

معضلات و محدودیت‌های دانش‌آموزان عشایری

تهران (پانا) - کمبود کلاس‌های درس، فضاهای آموزشی و عدم دسترسی به اینترنت از مهم‌ترین مشکلات بر سر راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عشایری است.

کد مطلب: ۱۲۳۹۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
معضلات و محدودیت‌های دانش‌آموزان عشایری

دانش‌آموزان عشایری در فضایی متفاوت با فضاهای آموزشی شهری درس خوانده و در موارد متعددی شاهد بوده‌ایم که با وجود امکانات اندک افتخارآفرینی‌های بزرگی داشته‌اند.

معلمان مدارس عشایری سختی کاری زیادی دارند آنان انسان‌های فداکار و ایثارگری هستند که نوعاً به شغل و وظیفه خود عشق می‌ورزند و آن را یک وظیفه دینی و اخلاقی و ملی می‌دانند. همه این احساس‌ها به علاوه دید مقدسی که معلم نسبت به شغل خود دارد از او در جامعه عشایری انسانی مسئول، فداکار و انسان دوست می‌سازد که در مقابل همه محرومیت و سختی‌ها ایستادگی می‌کند تا مایه روشنی زندگی انسان‌های دیگر شود.

زهره قوامی شامیر، یکی از منتخبان مرحله کشوری جلوه‌های معلمی در بحران کرونا در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص محدودیت‌ها و مشکلات دانش‌آموزان عشایری، اظهار کرد: «مدرسه شهید عظیمیان واقع در شهرستان مراوه تپه استان گلستان است. دانش‌آموزان من در شش پایه هستند که معضلات بسیاری دارند؛ من بدون دستگاه کپی درسنامه‌ها و سوالات را می‌نویسم در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهم.»

این معلم آموزشگاه سیار عشایر افزود: «دانش‌آموزان عشایری، محروم از گوشی‌های هوشمند و اینترنت هستند اما حتی با شیوع کرونا نیز کلاس‌های حضوری لغو نشد.»

قوامی شامیر گفت: «بسیاری از دانش‌آموزان در سنین پایین ترک تحصیل می‌کنند، توصیه من به والدین آنان این است که اجازه دهند فرزندانشان تحصیل را ادامه دهند.»

وی در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان عشایر نیز گفت: «از آنجایی که دانش‌آموزان من زیر ۱۲ سال هستند، واکسینه نشده‌اند اما من و اولیای دانش‌آموزان دو دز واکسن را تزریق کرده‌ایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار