معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران :

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی به بلوغ خود رسیده است

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران برگزاری چهل سال مسابقات قرآن در یک جایگاه رفیع فرهنگی، معنوی و تربیتی را نشانی از بلوغ این مسابقات عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی به بلوغ خود رسیده است

مراسم افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی عصر امروز با حضور میکائیل باقری؛ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، معاونین و روسای ادارات آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از دانش آموزان در تالار فرهنگ تهران برگزار شد.

در این مراسم رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این محفل نورانی گفت: جلسه منوری که در خدمت شما عزیزان هستیم در واقع اختتامیه سی و نهمین دوره ی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی و افتتاحیه چهلمین دوره ی این مسابقات است.

وی افزود: وقتی این برنامه ی فاخر فرهنگی، معنوی، تربیتی، دینی که از جان انسان ها بلند شده و با کلام‌ وحی در آمیخته شده چهل سال در کشوراجرا می شود یعنی پالایش شده و همه آنچه را که احیانا نیازی بدان نبوده حذف شده و الان به بلوغ خودش رسیده و در بهترین شرایط اجرا می شود و این نتیجه زحمات تمام دست اندرکاران برگزاری این مراسم هاست.

نقوی خاطر نشان کرد: اگر چه ما سال گذشته دانش آموزان را به طور کامل نداشتیم و آموزش ها در فضای مجازی بود در حوزه ی فعالیت های قرآنی و مسابقات قرآن و رشته های مرتبط با این موضوع ۳۰۰۰ اثر را از طریق فضای مجازی و فایل دریافت کردیم این ۳۰۰۰ اثر در سطوح مختلف داوری شد و ۷۰ اثر برگزیده را به مسابقات کشوری به عنوان برگزیده سهر تهران ارسال کردیم . خوشبختانه از ۷۰ اثر دانش آموزی که به مسابقات کشوری راه پیدا کردند ۲۳ اثر به عنوان اثر برگزیده کشوری شناسایی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اشاره به اینکه باید زودتر از این از دانش آموزان تجلیل میکردیم گفت: تقارن این اختتامیه با هفته ی قرآن هم تقارن بسیار زیبا و ارزشمندی است و این ایام را به فال خیر می گیریم.

وی ادامه داد برای گرامی داشت و پرداختن به قرآن یک هفته کافی نیست و ما هر روزمان باید با قرآن و آموزه های دینی عجین و نزدیک باشد و هر لحظه باید احساس کنیم در محضر خدا و در ارتباط با او باشیم و زندگی رو بر اساس ایات قران تنظیم کنیم. و بر اساس آموزه های دینی زندگی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار