رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران:

در آموزش و پرورش کار باید تیمی باشد

تهران (پانا) - رئیس اداره مشاوره اداره کل شهر تهران، در همایش توانمندسازی مشاورین آموزش و پرورش منطقه ٨ ضمن بیان اینکه در آموزش و پرورش کار باید تیمی باشد تا موفقیت حاصل شود، یکی از ساحت های بنیادی سند تحول آموزش و پرورش را ساحت سیاسی انتقادی دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۹۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
در آموزش و پرورش کار باید تیمی باشد

اولین همایش توانمندسازی مشاورین اداره آموزش و پرورش منطقه ٨، با حضور عزیزاله بابلی؛ رئیس اداره مشاوره اداره کل شهر تهران، مینو زمان؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ٨، وحید شیخی؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه و همکاران مشاور در مدارس با معرفی پروین داوریان؛ کارشناس مشاوره منطقه همزمان به صورت زنده در شبکه شاد روز سه شنبه ٢٣ آذر ١۴٠٠ برگزار شد.

در این مراسم، عزیزاله بابلی، ضمن ابراز خرسندی از اینکه در کنار مشاورین زحمتکش منطقه ٨ حضور پیدا کرده عنوان کرد: در آموزش و پرورش کار باید تیمی باشد و اگر اینگونه نباشد، موفقیت حاصل نمی شود.

بابلی ضمن تشکر از لیلا کارگری، کارشناس سابق مشاوره منطقه، با اشاره به دید علمی، انتقادی وی، به تمام مسائل مشاوره ای، بیان کرد: یکی از ساحت های بنیادی سند تحول آموزش و پرورش، ساحت سیاسی انتقادی است که اگر وجود داشته باشد، می توان بهتر حرکت و کسب موفقیت کرد.

وی افزود: من به خود می بالم که ٢۶ سال مشاور مدرسه بودم و دوست دارم در کنار همه پست ها، کار تدریس و پیشگیری انجام دهم و مهارت های زندگی را آموزش دهم، چرا که دانش آموز باید قبل از ترک منزل، شستن و پختن و خرید کردن را بداند و خود یاری و خود تنظیمی را قبل از دبستان بلد باشد.

رئیس اداره مشاوره اداره کل شهر تهران، اضافه کرد: اگر کار ما مشاورین درمانگری باشد، نمی توانیم به آموزش های اصلی مهارت ها بپردازیم.

عزیزاله بابلی خاطر نشان کرد: مهمترین کارشناس حوزه اداری، کارشناس مشاوره است و باید این کارشناسی به کار تیمی اعتقاد داشته باشد.

وی با اشاره به آیه ی وأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ بیان کرد: مشورت ادراک هوشیاری دهد عقل ها را عقل ها یاری دهد

همچنین ما باید مطالب روانشناسی را بومی و سپس استفاده کنیم و نباید مردم را با زبان تئوری دعوت کرد، بلکه این عمل ماست که تأثیرگذار است، چراکه سخنی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

بابلی در پایان ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب پروین داوریان به سمت کارشناس جدید مشاوره منطقه ٨، گفت: من با ثابت قدمی که از داوریان می شناسم اطمینان دارم که وی بهترین گزینه برای کارشناسی مشاوره منطقه است.

مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه نیز ضمن تشکر از خدمات بی شائبه کارگری، کارشناس سابق مشاوره منطقه و خوشامدگویی به داوریان، کارشناس جدید مشاوره، بیان کرد: یک مشاور با یک نگاه زیبا و یک لبخند و یک انتخاب صحیح و یا تغییر بجای مسیر می تواند مثل یک معجزه گر عمل کند و حال های بد را به حال خوب تبدیل کند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه با روایت داستانی از رایزلی، خاطرنشان کرد: ارزش کار مشاوره بسیار بالاست، حتی اگر تنها مسیر زندگی یک نفر را تغییر داده باشد و ما قدردان زحمات شما مشاورین هستیم.

در ادامه همایش لیلا کارگری، کارشناس سابق مشاوره منطقه، با بیان اینکه افتخار می کنم چند صباحی در خدمت مشاوران عزیز بودم، اضافه کرد: یکی از سخت ترین کارهایی که گروه مشاوران در این سال های سخت کرونایی توانست سربلند از آن بیرون آیند، تبدیل فضای حضوری به فضای مجازی و جلب اعتماد دانش آموزان بود.

وی افزود: ما توانستیم بدون آموزش به این موفقیت عظیم دست پیدا کنیم و این موضوع بسیار ارزنده است.

پروین داوریان، کارشناس جدید مشاوره منطقه نیز ضمن تشکر از زحمات چشمگیر و ارزنده لیلا کارگری، خود را شیفته شخصیت و منش و اخلاق کارگری دانست و گفت: تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت تا این خانواده بزرگ مشاوره را در منطقه، به اهداف غائی برسانم.

در پایان مراسم، از همکاران مشاوری که در زمینه تجارب برتر مشاوره ای، همیار مشاوره، تولید محتوای آموزشی، الکترونیکی و طرح همدل رتبه برتر منطقه ای کسب کرده بودند، تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است این مراسم در ورزشگاه امام رضا(ع) منطقه 8، با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار