افشاگری بزرگ بعد از 12 سال؛ محمود احمدی‌نژاد دستور اخراج علی دایی را داده بود

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان تربیت بدنی در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد دقایقی قبل اعتراف کرد که اخراج علی دایی از تیم ملی ایران با دستور رئیس جمهوری وقت بوده است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
افشاگری بزرگ بعد از 12 سال؛ محمود احمدی‌نژاد دستور اخراج علی دایی را داده بود

یکی از مبهم‌ترین اتفاقات 20 سال اخیر فوتبال ایران، ماجرای برکناری عجیب علی دایی از سرمربیگری تیم ملی پس از شکست مقابل عربستان در نوروز 88 بود. موضوعی که از همان موقع تا به امروز اسطوره فوتبال ایران بارها تاکید کرده با دستور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری آن روزها بوده است اما احمدی‌‎نژاد همچنان زیر بار این موضوع نرفته است.

اما دقایقی قبل محمد آخوندی که مهمان برنامه «سلام صبح بخیر» بود حقیقت این ماجرا را بیان کرد و سرانجام مشخص شد که علی دایی طی این سال‌ها درباره دخالت احمدی‌نژاد در فوتبال حرف درستی را زده است. آخوندی در اظهاراتش گفت:« این تصمیم در نهاد ریاست جمهوری گرفته شد ه بود. با من تماس گرفتند که خبر را اعلام کنم اما گفتم مسئولیتش با افراد دیگر و فدراسیون فوتبال است و ما از اعلام خبر برکناری دایی در سازمان تربیت بدنی امتناع کردیم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا محمود احمدی‌نژاد دستور اخراج علی را صادر کرده بود؛ گفت: «چیزی که من به صورت غیررسمی می‌دانم بله ایشان این تصمیم را گرفت ولی به صورت رسمی نهاد ریاست جمهوری تصمیم گیری کرد. به علت فشار افکار عمومی، اطرافیان مجموعه را به این نتیجه رسیدند که علی دایی در تیم ملی نباشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار