بررسی علل سانحه مرگبار سرویس مدرسه در کرمانشاه

کمرئی: آموزش‌ و پرورش بر روی موضوع سرویس مدارس حساسیت دارد

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش که به عنوان نماینده ویژه وزیر و به منظور بررسی و رسیدگی فوری به موضوع سانحه مرگبار تصادف سرویس دانش‌آموزی به کرمانشاه سفر کرده است، گفت هیچ قضاوتی در مورد علل و عوامل بروز حادثه وجود ندارد، مراکز تخصصی نظارت کارشناسی خود را ارائه داده و موضوع پیگیری خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بررسی علل سانحه مرگبار سرویس مدرسه در کرمانشاه

علیرضا کمرئی، معاون وزیر آموزش و پرورش که به عنوان نماینده ویژه وزیر به منظور بررسی و رسیدگی فوری به این موضوع به کرمانشاه سفر کرده است، در نشست بررسی علل سانحه مرگبار سرویس مدرسه در کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد ضمن عرض تسلیت به خانواده آموزش و پرورش و خانواده‌های جانباختگان حادثه مرگبار تصادف سرویس مدرسه در کرمانشاه، گفت: به دستور وزیر آموزش و پرورش برای بررسی شرایط اتفاق رخ داده و رسیدگی فوری به موضوع، به استان آمده‌ام.

وی افزود: این حادثه، حادثه متاثرکننده ای برای کشور و جامعه آموزش و پرورش بود و خبرهایی از این دست فارغ از علت حادثه، آموزش و پرورش را در شوک فرو می‌برد.

کمرئی با اشاره به اهمیت شناسایی عوامل بروز حادثه گفت: شناسایی عوامل حادثه و رفع آنها کمک خواهد کرد تا در آینده شاهد بروز اتفاقات دلخراش این‌چنینی نباشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکید وزارت آموزش و پرورش بر ایجاد عدالت آموزشی در سراسر کشور، گفت: برای جلوگیری از تکرار این نوع حوادث باید اگر در جایی نیاز به ساخت مدرسه است، سریعا نسبت به ساخت مدرسه برای حل مشکل دانش‌آموزان اقدام شود و اگر هم سرویس‌ها نیاز به رسیدگی دارند، مورد توجه قرار گیرند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به سیاست‌های آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه در مناطق روستایی داشت و گفت: هم اکنون در کشور حدود ۴۰ درصد مدارس کمتر از ۵۰ دانش‌آموز دارند، لذا اگر چه در مدارس روستایی با تعداد ۱۰ و حتی پنج دانش‌آموز امکان ساخت مدرسه و تامین معلم در مقطع ابتدایی وجود دارد، اما در مقطع متوسطه به دلیل عواملی مثل ترک تحصیل دانش آموزان تعداد کمتری دانش آموز داریم که این آمار در متوسطه دوم به واسطه انتخاب رشته دانش‌آموزان کمتر هم می‌شود که در این شرایط امکان ساخت مدرسه و تامین معلم سخت می‌شود.

کمرئی اضافه کرد: در مدارس روستایی با آمار ۹۰ دانش‌آموز مدارسی در قالب روستامرکزی دایر کرده‌ایم که با توجه به آمار ۴۵ نفری مدرسه محل تحصیل دانش آموزانی که در سانحه سرویس مدرسه جان خود را از دست داده‌اند، به نظر نمی‌رسد مسئله کمبود مدرسه مسئله تاثیرگذاری باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه آموزش‌وپرورش روی موضوع سرویس مدارس حساسیت دارد، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش برای انتخاب سرویس‌های مدرسه چارچوب‌های خاص خود را دارد که بر مبنای آنها هم راننده از نظر شخصیتی و سلامت و هم وسیله نقلیه با مشارکت شهرداری و راهنمایی و رانندگی با مسئولیت فرمانداران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که این کارگروه در استان هم تشکیل شده است.

کمرئی بار دیگر به ماموریت خود برای بررسی علل و عوامل بروز سانحه دلخراش سرویس مدرسه در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در این سفر بررسی‌های لازم را انجام داده و گزارش آن را به وزیر ارائه خواهم کرد. هیچ قضاوتی در مورد علل و عوامل بروز حادثه ندارم و مراکز تخصصی نظارت کارشناسی خود را ارائه داده و موضوع پیگیری خواهد شد.

گفتنی است روز گذشته (۱۷ آذر) حادثه دلخراش سانحه مرگبار سرویس مدرسه در محور هلشی به ماهیدشت در استان کرمانشاه که با مرگ دو دانش آموز همراه بود، رخ داد. در این سانحه دلخراش که در پی برخورد یک دستگاه مینی بوس و کامیون در هوای مه آلود رخ داد، متاسفانه دو تن از دانش آموزان دختر جان خود را از دست دادند و ۱۶ تن نیز زخمی و جهت مداوا به بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار