حضور دانش‌آموزان مجتمع «دکتر حسابی» قم در منزل پدری شهید فخری زاده

قم(پانا)- جمعی از دانش‌آموزان مجتمع دکتر حسابی قم با حضور در منزل پدری شهید محسن فخری‌زاده، یاد و خاطره این شهید عزیز را گرامی داشتند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان مجتمع «دکتر حسابی» قم در منزل پدری شهید فخری زاده

جمعی از دانش آموزان مجتمع دکتر حسابی در ناحیه چهار آموزش و پرورش قم به همراه تعدادی از مسئولان و مربیان این واحد آموزشی، همزمان با ایام سالگرد شهادت شهید فخری زاده، با حضور در منزل پدری این دانشمند شهید هسته ای و دفاعی، یاد وی را گرامی داشتند.

در این دیدار، مجید فخری زاده برادر شهید با اشاره به دوران تحصیلی شهید فخری زاده در محله «رهبر» قم، گفت: برادرم از همان اول، استعداد و علاقه خود را پیدا کرد و بدون شاخه به شاخه شدن، همان مسیر را ادامه داد.

وی رشته فیزیک هسته ای را رشته ی مورد علاقه برادر شهیدش معرفی کرد و افزود: حاج محسن به صورت شبانه روزی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کرد و در دورانی که خبری از سیستم های صوتیِ پیشرفته نبود، با ضبط صوتی که داشت، درس های خود را در زیرزمین خانه ادامه می داد.

مجید فخری زاده اصرار در کار، تعهّد و پیگیری را جزء جدانشدنی شخصیت برادرش دانست و با تاکید بر این موضوع که برادرش در هر کاری که شروع می کرد، دست از آن نمی کشید تا به نتیجه برسد، گفت: شهید فخری زاده فقط و فقط با نیت قربت الی الله، کارها را انجام می‌داد و دائم الوضوء بود.

وی همچنین خطاب به دانش آموزان، احترام شهید محسن فخری زاده را به والدین، مورد تمجید قرار داد و گفت: برادرم طوری به پدر و مادر مرحوم مان احترام می گذاشت و رضایتشان را جلب می کرد که همواره مشمول دعای آنها قرار می گرفت.

سعید فخری زاده، دیگر برادر شهید فخری زاده نیز گفت: برادرم آنجا که نیاز به مجاهدت و جانبازی بود، در میدان رزم و جهاد شرکت نمود و آنجا که ایران اسلامی نیاز به تلاش و روشنگری و توسعه ی علم و دانش داشت، در این زمینه، گام‌های موثر و استواری برداشت.

وی به بیان برخی از تلاش‌ها و فعالیت‌های برادرِ شهیدش پرداخت و افزود: حاج محسن در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری اقدام کرد و مواردی همچون: فیزیک هسته‌ای، نانو، پیش تولید واکسن ضد کرونا، اولین کیت تشخیص کرونا، ایمپلند ایرانی برای دندان که قابل رقابت با نمونه ی آلمانی آن بود، دستگاه ایکس ری، لیزر و ....، بخشی از طومار فعالیت های وی به شمار می رود.

مسئول مجتمع دکتر حسابی و امام جماعت مجتمع نیز در سخنانی حضور در منازل شهدا و دیدار با خانواده های معظم آنان را الهام بخش دانش آموزان در ادامه دادن راه شهیدان والامقام توصیف کردند.

در این دیدارِ، تابلوعکس شهید محسن فخری زاده به همراه تصویر سایر شهدای صنعت هسته ای، به برادران شهید تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار