نوری: تعیین معلم ثابت برای مناطق محروم و نذر خدمت را در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری می‌کنیم

قم (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای سند تحول آموزش و پرورش با همکاری نهادهای مذهبی در قم گفت طرح‌هایی مانند تعیین معلم ثابت برای مناطق محروم و نذر خدمت در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نوری: تعیین معلم ثابت برای مناطق محروم و نذر خدمت را در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله «سید محمد سعیدی» که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش از مهمترین وزارت خانه‌ها از نظر ارتباط با آحاد مردم است.

وی با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت از این جهت که تربیت نسل آینده را بر عهده دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: ما باید فرزندان این جامعه را به گونه ای تربیت کنیم که علاوه بر صلاحیت‌های ظاهری صلاحیت‌های معنوی را هم کسب کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی در کشور به دنبال نفی اعتقادات و باورهای دینی از نظام تعلیم و تربیت بودند و تا حدودی هم در این زمنیه موفق عمل کرده اند، گفت: پس از اینکه در سال ۱۳۹۰ سند تحول آموزش و پرورش تنظیم شد باز هم عده ای بحث توسعه جهانی را مطرح کردند و به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ بودند و اجرای سند تحول بنیادین را از مدار خارج کردند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش محدود شده است افزود: حوزه های علمیه باید به کمک نظام آموزش و پرورش بیاید و حتی مدارس وابسته به حوزه علمیه شکل بگیرد و شاهد تربیت دینی در مدارس باشیم.

نوری با اشاره به اهمیت استراتژیک نظام آموزشی کشور گفت: ما با تشکیل نهاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش از حوزه‌های علمیه درخواست می‌کنیم که در نظام آموزشی کشور ورود کنند و در این راستا باید حضور طلبه‌های جوان در مدارس و دانشگاه‌ها زمینه‌سازی شود تا بچه‌ها، نوجوانان و جوانان بیشتر از گذشته با دین آشنا شوند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که سند تحول آموزش و پرورش را با همکاری نهاد مذهب و دین که مرکزش در قم است پیاده کنیم، گفت: رایزنی های لازم برای آغاز این کار انجام شده است و در کنار آن طرح‌هایی مانند تعیین معلم ثابت برای مناطق محروم و نذر خدمت را در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری می‌کنیم.

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش امروز به منظور زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و دیدار با علما و مراجع عظام تقلید وارد قم شد؛ وی همچنین با آیات عظام نوری همدانی، علوی گرگانی و جوادی آملی از مراجع بزرگوار تقلید شیعه دیدار کرد.

در دیدارهای وزیر آموزش و پرورش با مراجع عظام تقلید، «احمد حاجی زاده» معاون سیاسی امنیتی استانداری قم نیز حضور داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار