استاندار تهران اعلام کرد:

۱۰۰ درصد مدارس استان شاخص‌های بازگشایی را کسب کرده‌اند

رقم بودجه سال آینده برای آلودگی هوا بطور قابل توجهی افزایش دارد

تهران (پانا) - استاندار تهران جزئیات اجرای سامانه هوشمند امید با محوریت اعمال برخی محدودیت‌ها برای افراد واکسن‌نزده را تشریح کرد و از افزایش رقم بودجه سال آینده برای موضوع آلودگی هوا خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
۱۰۰ درصد مدارس استان شاخص‌های بازگشایی را کسب کرده‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: خوشبختانه همچون هفته‌های گذشته آمار ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در استان تهران رو به کاهش است، به شکلی که در حال حاضر آمار فوتی ها در استان تهران به کمتر از ۲۰ نفر رسیده، که یکی از علل تحقق این مهم سطح وسیع واکسیناسیون در تهران بوده است.

وی ادامه داد: میزان واکسیناسیون در استان تهران حدود ۹۰ درصد است و خوشبختانه تزریق واکسن در این استان مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است؛ در سطح کشور نیز متوسط تزریق واکسن تقریبا دو برابر متوسط واکسیناسیون در دنیا می باشد.

استاندار تهران عنوان کرد: دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در مورد تزریق دز سوم به این شکل است که افراد بالای ۴۰ سال که بیش از سه ماه از تزریق دز دوم آنها سپری شده باید برای تزریق دز سوم به مراکز مراجعه کنند و مراکز نیز برای تزریق دز یادآور در حالت آماده باش قرار گرفتند.

منصوری سپس گفت: در مورد کنترل ابتلا به کرونا ویروس در مدارس با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد مدارس استان شاخص‌های بازگشایی را کسب کرده‌اند اما تنها ۳۰ درصد متوسط دانش آموزان حضوری در مدارس هستند.

وی با اشاره به سامانه هوشمند مدیریت کرونا بیان کرد: سامانه هوشمند امید، رصد، پیگیری و اعمال محدودیت‌ها را انجام می دهد که مقرر است از امروز اجرایی شود تا اعمال برخی محدودیت‌ها برای برخی برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند اعمال شود و یک هفته تا ۱۰ روز آینده این سامانه به صورت کامل در استان تهران عملیاتی خواهد شد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: سامانه امید مبتنی بر فضای مجازی است و کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند در فرآیند آن از برخی خدمات همچون دریافت بلیت هواپیما محروم خواهند شد؛ همچنین در این سامانه برای دستگاه‌های مختلف جهت ضمانت اجرایی طرح موضوعاتی همچون تذکر، جریمه و غیره در نظر گرفته شده است.

منصوری ادامه داد: در حال حاضر در حوزه صنعت، معدن و تجارت و فرودگاه‌ها، صدور بلیت‌ها براساس سامانه است و در مرحله بعد خدمات شهرداری‌ها و احتمالا بانک‌ها برای افرادی که واکسن نزده‌اند محدود خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در ابتدا در سه استان کشور به صورت پایلوت اجرایی شد و اجرای آن نیز مبتنی بر کد ملی اشخاص است؛ اظهار داشت: در خصوص کارمندان دستورالعمل ابلاغی کاملا شفاف است، ضمن اینکه تقاضا بر این بوده که همه کارمندان واکسن را تزریق کنند اما کسانی که این کار را نکرده‌اند باید هر دو هفته یک بار تست منفی PCR خود را ارائه دهند.

همچنین استاندار تهران گفت: تاکید شده تا در بودجه سال آینده برای موضوع آلودگی هوا رقم قابل توجهی اختصاص پیدا کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری در مورد آلودگی هوای تهران اظهار داشت: مسئله آلودگی هوا مسئله تکراری و تاریخی تهران شده و در آخرین جلسه مرتبط با این موضوع در روز شنبه با حضور شش وزیر و مسئولین مرتبط با حضور معاون اول رئیس جمهور تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: در این حوزه برخی اقدامات کوتاه مدت همچون جلسات کمیته اضطرار است که تصمیمات این کمیته تنها تصمیمات مسکنی است و بخشی از این تصمیمات قابل اجراست و بخشی دیگر قابلیت اجرا ندارد و همه آنها نیز بر اساس شاخص آلایندگی هوا اتخاذ می‌شود.

استاندار تهران تاکید کرد: در جلسه روز شنبه با محوریت وزیر کشور مقرر شد وزارتخانه‌های نیرو و صمت، استانداری و شهرداری تهران ظرف مدت ۱۰ روز برنامه‌ای عملیاتی و اجرایی را مبتنی بر قانون هوای پاک به معاون اول رئیس جمهور ارائه کند.

منصوری ادامه داد: تاکید شده که در بودجه سال آینده برای موضوع آلودگی هوا رقم قابل توجهی اختصاص پیدا کند، البته بخشی از کار تامین بودجه است و بخشی دیگر موضوعات مدیریتی است و این اقدامات برای کوتاه مدت نخواهد بود و باید با اتخاذ تصمیمات مناسب این کار را به پیش ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار