علت استفاده از مازوت در نیروگاه رامین اهواز چیست؟

تهران (پانا) - مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت از ۶ واحد تولید برق نیروگاه رامین، تنها یک واحد آن به دلیل عدم تامین پایدار گاز از سوخت جایگزین استفاده می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۳۶۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
علت استفاده از مازوت در نیروگاه رامین اهواز چیست؟

به گزارش ایسنا، خلیل محمدی اظهار کرد: با توجه به اولویت تامین سوخت گاز خانگی برای مردم و در نتیجه کاهش سهمیه گاز تخصیصی از سوی شرکت ملی گاز به نیروگاه رامین، ناگزیر هستیم برای جلوگیری از قطع برق و خاموشی‌ها و علی رغم میل باطنی از سوخت مازوت به صورت محدود استفاده کنیم.

وی افزود: بسیاری از نیروگاه‌های تولید برق کشور طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط وزارت نیرو و نفت ناچارا از سوخت دوم خود استفاده می‌کنند که نیروگاه رامین اهواز نیز از این قاعده مستثنی نیست و کلیه مراجع ذی صلاح از جمله سازمان محیط زیست نیز از این شرایط مطلع است.

محمدی با بیان اینکه سوخت گاز سوخت اصلی این نیروگاه است، گفت: تولید پایدار انرژی حیاتی برق و خدمت رسانی مستمر به مردم رسالت اصلی ما است و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ما همواره بر عدم تمایل خود به استفاده از سوخت مازوت تاکید می‌کنیم و هیچگاه از این سوخت به منظور استفاده در واحدهای تولیدی خود به جز در موارد اضطراری استفاده نمی‌کنیم و هم اکنون نیز مجبور هستیم به منظور پایداری شبکه، جلوگیری از خاموشی‌ها و تامین نیاز مردم به انرژی برق یکی از ۶ واحد تولیدی خود را با سوخت مازوت در مدار قرار دهیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز عنوان کرد: استفاده مداوم از سوخت گاز دلیل تولید مستمر این نیروگاه پس از ۴۲ سال فعالیت شبانه‌روزی است. استفاده از مازوت اثرات مخرب زیادی بر تجهیزات فنی و روند تولید انرژی برق در نیروگاه رامین دارد و هزینه‌های بسیاری را جهت تعمیرات و بهره‌برداری به ما تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد: صیانت از محیط زیست از اولویت‌های نیروگاه رامین اهواز در فرآیند تولید برق است و بکارگیری این‌ نیروگاه با سوخت گاز باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره‌برداری، کاهش محدودیت‌های واحدها و کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری و نهایتا افزایش طول عمر نیروگاه رامین است.

محمدی گفت: امیدواریم با تامین مستمر و پایدار گاز مورد نیاز واحدهای تولید برق نیروگاه رامین و همچنین صرفه‌جویی مردم در استفاده از سوخت گاز، شاهد استفاده هر ۶ واحد این نیروگاه از این سوخت پاک باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار