طرح افزایش حقوق کارکنان قضایی تصویب شد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح تسری فوق‌العاده خاص (افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه) در این کمیسیون خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح افزایش حقوق کارکنان قضایی تصویب شد

به گزارش صداوسیما، موسی غضنفرآبادی اظهار داشت: طرح «افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه» پس از بررسی در کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسید و در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با نهایی شدن طرح تسری فوق‌العاده خاص، وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان زندان‌ها، دادگستری‌ها و سازمان نظام پزشکی و کارکنان قوه قضاییه از جمله قضات ساماندهی می‌شود.

غضنفرآبادی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ایرادات شورای نگهبان به مصوبه استخدام کارکنان شورا‌های حل اختلاف تصریح کرد: شورای نگهبان به مصوبه مجلس در زمینه استخدام و ساماندهی کارکنان شورا‌های حل اختلاف ایرادات و ابهاماتی در قالب اصل ۷۵ قانون اساسی گرفته است و از سوی دیگر دولت در این زمینه باید موافقت خود را اعلام کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: ما از طریق مجلس و کمیسیون مرتبط در نشست‌هایی با قوه قضاییه اصلاحاتی را مجددا در این مصوبه انجام داده‌ایم، اما همچنان از لحاظ حقوق و استخدام کارکنان این بخش بلاتکلیف هستند چرا که به تصویب نهایی شورای نگهبان نرسیده و دولت موافقت خود را اعلام نکرده است.

وی افزود: با توجه به بررسی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس در ماه‌های پایانی سال دور از ذهن است که این موضوع در دستور کار صحن قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار