وقتی آموزش‌و پرورش همه‌جا برپا می‌شود؛

به مدرسه آقا و خانم خاص خوش آمدید

اصفهان (پانا) - در یکی از روستاهای شهرستان سمیرم مدرسه‌‌ای وجود دارد که دانش‌آموزان چندپایه در آن تحصیل می‌کنند و کلاس آنها در منزل یکی از روستاییان تشکیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۵۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
به مدرسه آقا و خانم خاص خوش آمدید

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، در روزهایی که دوباره شاهد بازگشایی مدارس هستیم، مدارسی در روستاهای استان اصفهان هستند که به دلیل شرایط مناسب برای حضور دانش‌آموزان در کلاس درس به‌هیچ‌عنوان تعطیل نشدند و معلمین آموزش را متوقف نکردند.

یکی از این مدارس دبستان ابوذر غفاری روستای آقداش از توابع شهرستان سمیرم است که دانش‌آموزان آن با سنین مختلف در این مدرسه چندپایه تحصیل می‌کنند. اما نکته قابل‌توجه این است که تنها کلاس درس این روستا آن در خانه یکی از روستاییان تشکیل می‌شود، خانه یک آقا و خانم خاص؛

خانه آقا و خانم آقایی دو فرزند دارند که یکی از فرزندان دانش‌آموز همین مدرسه است، آنها نصف یکی از دو اتاق منزل خود را با کمد، پتو و بالشت جداسازی کرده تا دانش‌آموزان در آن به تحصیل بپردازند و "آقای آقایی‌فرد" معلم این مدرسه چندپایه نیز که سابقه 30 سال تدریس در آموزش‌وپرورش دارد هر روز در خانه آقا و خانم خاص دانش‌آموزان را آموزش می‌دهد.

وقتی با آقای آقایی و همسرش هم صحبت شدم تا دلیل کار آنها آن‌ها را جویا شوم، پیش از پاسخ اشک شوق از چشمانشان سرازیر شد، آنها از کاری که کرده‌اند اصلاً پشیمان نیستند و حس خوبی دارند. آقای خاص گفت: «وظیفه بوده، به‌خاطر بچه‌ها این کار را کردم، هیچ مطالبه‌ا‌ی ندارم و کمکی نمی‌خواهد. می‌خواهم برای بچه‌ها کاری انجام داده باشم تا آنها و خدا از ما راضی باشند، حتی جانمان را هم در این راه می‌دهیم و هر کاری بتوانیم برای ایران انجام می‌دهیم. اما در عوض هیچ‌چیز نمی‌خواهم، فقط این بچه‌ها اینجا درس بخوانند.»

این در حالی است ساخت مدرسه خیرساز 2 کلاسه بانو یغمایی در این روستا رو به پایان است و تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید اما دانش‌آموزان دوست دارند تحصیل خود را در خانه آقا و خانم خاص ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار