نظر رئیس سازمان غذا و دارو درباره قرص‌های ضد کرونا

تهران (پانا) - رئیس سازمان غذا و دارو کشور گفت کمیته علمی کرونا درباره هر داروی جدید و از جمله دو قرص ضد کرونای جدید تصمیم نهایی را می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نظر رئیس سازمان غذا و دارو درباره قرص‌های ضد کرونا

به گزارش ایسنا، بهرام دارایی در حاشیه سفر به سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر دارو و یا پروتکلی که به بیماران کرونایی و کوتاه کردن دوران بستری ها کمک کند، بعد از بحث و تبادل نظر در کمیته علمی، با تصمیم کمیته علمی ستاد کرونا مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی در ارتباط با قرص های جدید درمان کووید۱۹ افزود: درباره دو قرص جدید ضد کرونا در روزهای آینده تصمیم گیری و اعلام می شود.

وی تصریح کرد: هر مورد و شانسی که به درمان بهتر بیماران و کوتاه کردن فرآیند بستری ها کمک کند از سوی مسوولان ذی ربط مدنظر قرار خواهد گرفت. همچنان که در گذشته نیز اینگونه بوده و هر دارویی که نیاز بوده به سرعت در داخل تولید و در اختیار بیماران قرار گرفته است.

دکتر دارایی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص تهیه دارو از مراکز غیرمجاز و بازار سیاه گفت: سیستم درمان سال ها با این پدیده در " ناصر خسرو" و در کف خیابان مقابله کرده و بی تردید این مسیر را برای سلامت مردم مضر ارزیابی می کند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت تلاش می کند تا با تکمیل فرآیندهای توزیع دارو و چرخه مکانیزه و کاملا هوشمند تامین دارو تا حد ممکن منافذ موجود را کنترل و با توزیع غیرقانونی دارو مقابله کند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: مسوولان با هر مسیری اعم از مجازی و یا غیرمجازی که در روند چرخه کنترل شده دارو اختلال ایجاد کند به شدت برخورد می کند. البته در همین ارتباط مجلس نیز در حال تدوین قوانینی است.همچنین استفساریه ای نیز در این ارتباط تهیه شده که متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار