در نشست فراکسیون فرهنگیان به منظور بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛

حاجی بابایی: فضای مجلس و فراکسیون فرهنگیان درباره وزارت نوری مثبت است

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان: فراکسیون فرهنگیان قطعا از وزارت نوری حمایت خواهد کرد و فردا در صحن علنی به این گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری رأی بالایی خواهد داد

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس ضمن تاکید بر اینکه حال نظام تعلیم و تربیت کشور خوب نیست، گفت اراده رئیس‌جمهوری برای وزارت آموزش و پرورش، نوری است و هیچ کسی وی را به حجت الاسلام رئیسی پیشنهاد نداده و انتخاب خودشان است.

کد مطلب: ۱۲۳۴۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حاجی بابایی: فضای مجلس و فراکسیون فرهنگیان درباره وزارت نوری مثبت است

به گزارش روابط عمومی مجلس، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در نشست این فراکسیون به منظور بررسی صلاحیت یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: حال نظام تعلیم و تربیت کشور خوب نیست و به هر دلیلی امروز با کمبود حدود 300 هزار نفر معلم مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: برخی کلاس های درس در کشور خالی است، در برخی مناطق کل مدرسه به دلیل نبود معلم تعطیل شده و از سوی دیگر کلاس‌های دایر نیز با 40 نفر شاگرد اداره می‌شوند.

حاجی بابایی تاکید کرد: شیوع کرونا اتفاق بسیار بدی برای کشور بود اما این بیماری برای آموزش و پرورش خوب شد زیرا اگر قرار بود، کلاس‌های درس دایر شوند با این کمبود معلم وضعیت وخیمی در کشور به وجود می‌آمد اما اکنون با برگزاری کلاس‌ها در فضای مجازی کمبود معلم زیاد خود را نشان نمی‌دهد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس باید به کمک دولت سنگ بنای عظیم استخدام 328 هزار معلم را بگذارد، اکنون تنها 570 هزار معلم در آموزش و پرورش مشغول تدریس هستند که این رقم بسیار کمی است.

وی با بیان اینکه نظام رتبه بندی معلمان مجموعه رتبه بندی، مهندسی نیروی انسانی و هم سنجش معلم است، گفت: مجلس و دولت باید در کنار یکدیگر برای اجرای این مصوبه قرار بگیرند و تا زمانی که این دو پای کار نباشند فایده ای ندارد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، اظهار کرد: این سند بعد از تدوین به تائید مقام معظم رهبری رسید و بعد ما آن را در آموزش و پرورش رونمایی کردیم، بعد از آن نیز رهبری انقلاب این سند را نسخه شفابخش معرفی کردند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن انتقاد از اینکه طی 8 سال گذشته سند تحول بنیادین اجرایی نشده است، افزود: هر کجا نیز که این سند را اجرا کرده بودیم تعطیل کردند، باید این سند به درستی اجرایی شود تا آموزش و پرورش بتواند بر روی پای خود بایستد.

حاجی بابایی تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان به تنهایی سند تحول بنیادین است و باید از همین ابتدا در بهمن ماه شروع به پذیرش دانشجو کرده و سالانه 50 هزار دانشجو توسط این دانشگاه پذیرفته شود.

وی تصریح کرد: برای گسترش و توسعه دانشگاه فرهنگیان باید 3 موضوع تخصیص ساختمان، جذب اساتید و تامین منابع مالی مورد توجه قرار بگیرد، هر استان یک ساختمان 24 کلاسه خالی خود را به تاسیس دانشگاه فرهنگیان اختصاص دهد و کمیسیون تلفیق بودجه نیز برای توسعه دانشگاه فرهنگیان منابع مالی لازم را در نظر خواهد گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد آموزش و پرورش همان اولویت دادن به دانشگاه فرهنگیان است، گفت: با جذب یک فرد 17 ساله، این شخص می تواند بعد از کارشناسی در سن 21 سالگی شروع به تدریس کند و بعد از 30 سال در سن 51 سالگی بازنشسته شود و این معلم می تواند در این محدوده سنی در مناطق مختلف با توانایی جسمی تدریس کند.

وی اظهار کرد: دانشگاه شهید رجایی باید در حوزه تربیت معلم با دانشگاه فرهنگیان یکپارچه شود و برای تربیت دبیر اقدام کند، دانشگاه شهید بهشتی نیز در رشته فرهنگیان و جذب رشته های فنی می تواند در این مسیر گام بردارد.

حاجی بابایی بیان کرد: فضای مجلس و فراکسیون فرهنگیان در خصوص وزارت نوری مثبت است. اراده رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش، نوری است و هیچ کس وی را به حجت الاسلام رئیسی پیشنهاد نداده و انتخاب خودشان است، بنابراین اراده رئیس جمهور برای حضور نوری در وزارت آموزش و پرورش و اجرای سیاست هاست.

در ادامه جلسه جبار کوچکی نژاد سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس، با اشاره به نظر این فراکسیون در خصوص حضور یوسف نوری در وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزیر، گفت: فراکسیون فرهنگیان قطعا از وزارت نوری حمایت خواهد کرد و فردا در صحن علنی به این گزینه پیشنهادی رئیس جمهور رأی بالایی خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار