مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری قزوین:

ارتقا سرانه مطالعه، راهکار حفظ فرهنگ و انتقال آن به نسل جدید است

قزوین (پانا) - مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد امروز فضایی به عنوان دهکده جهانی وجود دارد که اثرات خود را می‌گذارد و فرهنگ مردم هم مستثنی از این امر نیست و مورد تهاجم قرار می گیرد و با مطالعه و ارتقای سرانه مطالعه می‌توان این فرهنگ را حفظ کرد و به نسل جدید تحویل داد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتقا سرانه مطالعه، راهکار حفظ فرهنگ و انتقال آن به نسل جدید است

صدیقه ربیعی، مدیر کل امور زنان و خانواده در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تالار قلم قزوین برگزار شد، بیان کرد: آنچه می تواند روح انسان را بسازد و به تعالی برساند چیزی جز مطالعه و کتاب نیست و با مطالعه می توانیم این روح را به سعادت مدنظر برسانیم و ما به موازات جسم نیاز است روح را هم پرورش دهیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به نقش بانوان در حوزه فرهنگ سازی ادامه داد: زنان کسانی هستند که خانواده را مدیریت می کنند و فرهنگ را حفظ کرده و این فرهنگ و ارزش ها را به نسل بعد منتقل می کنند، اگر مادری اهل علم و مطالعه باشد این مادر می تواند نسلی را پرورش دهد که اهل علم و دانش باشد.

وی تأکید کرد: با توجه به مشکلات و آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد اگر می خواهیم این آسیب ها را کنترل و مدیریت کنیم راهی نداریم انسان ها را به سمت مطالعه و تفکر هدایت کرده تا دانش آنها ارتقا یابد.

ربیعی اعلام کرد: کشور ما پیشینه و قدمت فرهنگی غنی داشته و ما وظیفه داریم این فرهنگ را حفظ کرده و تعالی بخشیم. امروز فضایی به عنوان دهکده جهانی داریم که اثرات خود را می گذارد و فرهنگ ما هم مستثنی نیست و مورد تهاجم قرار می گیرد و با مطالعه و ارتقا سرانه مطالعه می توانیم این فرهنگ را حفظ کنیم و به نسل جدید تحویل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی است، بلکه واجب دینی است و این فرمایش رهبری پر محتواترین و غنی ترین جمله ای است که تکلیف ما را روشن می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار