تاکید بر برپایی نماز جماعت اول وقت در مدارس

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت یکی از اولویت‌های محوری حوزه قرآن، عترت و نماز در وزارت آموزش و پرورش برپایی نماز جماعت اول وقت در مدارس است.

کد مطلب: ۱۲۳۲۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر برپایی نماز جماعت اول وقت در مدارس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری در خصوص برگزاری نماز جماعت اول وقت در مدارس گفت: یکی از اولویت های محوری حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برپایی نماز اول وقت در مدارس است.

وی افزود: 20 هزار روحانی و بیش از 45 هزار فرهنگی به عنوان امام جماعت نماز اول وقت را در مدارس برپا می کنند.

مدیرکل نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در زمینه اقامه نماز طرح اندراج زنگ نماز است که متناسب با اوقات شرعی، مدیر مدرسه مؤظف است نیم ساعت را به اقامه نماز اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در ایام شیوع ویروس کرونا و با توجه به محدودیت فعالیت های حضوری کانالی تحت عنوان نماز جماعت مدارس در شبکه شاد به آدرس @eghamenamazmedu با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ اقامه نماز راه اندازی و دبیرخانه کشوری آن به استان قم واگذار شده است.

باقری تصریح کرد: در این کانال به آموزش عملی نماز، بیان احکام و مسائل شرعی و پاسخگویی به سوالات شرعی دانش آموزان پرداخته می شود.

وی یادآور شد: در ایام کرونا پویشی تحت عنوان هر خانه یک نماز جماعت را برگزار کردیم که در این پویش از نماز جماعت خود در منزل یک عکس ارسال می کردند که به بهترین آثار جوایزی اهدا شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از اقدامات مهم در این کانال بر اساس اوقات شرعی که مبنا تهران قرار داده شده است همه روزه پخش اذان یکی از دانش آموزان همزمان با وقت نماز بارگذاری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار