برگزاری اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه در استان همدان

همدان (پانا) - در اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه در قطب همدان، از برگزیدگان کشوری و استانی این جشنواره تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه در استان همدان

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان، علی سنجربگی، مدیرعامل این جمعیت با اشاره به اینکه اختتامیه این جشنواره در ۲ بخش حضوری و مجازی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: اختتامیه این جشنواره با حضور دبیر و مدیران سازمان‌ها و مشارکت کنندگان به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود که امروز استان همدان میزبان استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام و کردستان است.

سنجربگی با ذکر این مطلب که هفتمین دوره جشنواره دانش‌آموزی فیلم کوتاه مدرسه با موضوع جمعیت هلال‌احمر (مدرسه دوستی، مدرسه ایمن) از اردیبهشت‌ماه سال جاری با فراخوان دانش‌آموزان در استانها شروع شد، گفت: اعضای جوان جمعیت هلال‌احمر استانها در این جشنواره با موضوعات اختصاصی (خود امدادی و کمک به دیگران) و با عناوین (مهربان باشیم، احترام به انسان‌ها و مواظبت از طبیعت) در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: این جشنواره در راستای انگیزه دهی به دانش‌آموزان هنرمند و مستعد هنر در جهت تولید محتوای مناسب و خلاقانه در قالب فیلم کوتاه داستانی، انیمیشن، مستند علمی و آموزشی، نماهنگ و تیزر برگزار شد.
سنجربگی، بالابردن روحیه مشارکت علمی، فرهنگی دانش‌آموزان در فعالیت‌های داوطلبانه و خلاقانه و حمایت از حمایت و تشویق آن‌ها، افزایش علاقه‌مندی به هنر در جامعه دانش‌آموزان به‌عنوان ابزاری مناسب برای تولید محتوای مفید، ایجاد فرصت و بستری مناسب و سالم برای بروز و انتشار عقاید و حرف‌ها و دغدغه‌های دانش‌آموزی و ایجاد بانک اطلاعاتی از دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به فعالیت‌های فیلمسازی و کمک به ترویج و ارتقاء سطح کیفی محصولات فرهنگی، هنری و سینمایی در حوزه کودک و نوجوان را از دیگر اهداف این جشنواره ذکر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه از این استان تعداد ۱۲۳ اثر به جشنواره مذکور ارسال شده است که ۴ اثر شایسته دریافت لوح تقدیر و یک اثر بعنوان منتخب کشوری برگزیده شد، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره در سالروز وقوع زلزله سرپل ذهاب و وقوع زلزله دو روز پیش در استان هرمزگان، تلنگری است برای ایجاد جامعه تاب آور، و لازم است هنرمندان و فیلمسازان به موضوع خودامدادی و دگرامدادی ورود کرده و در راستای آموزش عمومی، مقاوم سازی، پیشگیری، کاهش و به حداقل رساندن تلفات و خسارت در زلزله ها و حوادث گام مهم و بلندی بردارند.

امیر حسین اخوین، دبیر جشنواره ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دبیرخانه و معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان، به تلاش‌ها و زحمت های زنده یاد حامد رحیم‌پور از بنیان‌گذاران این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموز مدرسه نیز امروز به پایان می رسد و اطمینان داریم که این جشنواره سال‌های سال ادامه خواهد داشت.

وی با ذکر این مطلب که فیلم های کوتاه از تاثیرگذارترین فیلم های اکران شده در جهان و ایران هستند، گفت: در خشکسالی سیستان و بلوچستان و سیل لرستان تأثیرگذارترین فیلم‌های کوتاه که در فضای مجازی دست به دست می شد از همین فیلم های کوتاه چند دقیقه‌ای بود که توسط دانش‌آموزان کارگردانی و تدوین شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسن ثابتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان همدان، بابک رضاپور از اساتید فیلم‌برداری و فیلم‌سازی از دیگر سخنرانان این جشنواره بودند که به نقش جوانان بعنوان پیشتازان این انقلاب و ایران اسلامی و چگونگی ساخت و اکران فیلم کوتاه اشاره کردند. سید محمد باقرحسینی سیر از اساتید برجسته و رئیس حوزه هنری استان همدان و رضا میرزایی رئیس سارمان دانش آموزی استان نیز از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

لازم به ذکر است که قسمت اول مراسم اختتامیه بصورت حضوری بود که توسط صدا وسیما و رسانه ها تحت پوشش خبری قرار گرفت و در پایان این مراسم به نفرات برگزیده استانی جشنواره، لوح سپاس و هدایایی اهداءشد و قسمت دوم بصورت مجازی و از طریق سامانه جلسات و لینک اختصاصی در سطح 5 استان غرب کشور انجام گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار