راهبردهای دانشگاه تهران برای چابک‌سازی

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه تهران، عملیاتی شدن جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی را نیازمند مشارکت فعالانه همه ارکان و ظرفیت‌های دانشگاه دانست و گفت عقلانیت، معنویت و عملگرایی سه مؤلفه اصلی جهاد علمی و مدیریت جهادی هستند که لازم است برای تحقق مدیریت جهادی به‌طور توأمان دنبال شوند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
راهبردهای دانشگاه تهران برای چابک‌سازی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران، روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه در نشست با اعضای هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، با تاکید بر اینکه پیشرو بودن دانشگاه تهران باید در همه بخش‌های علمی، اخلاقی، ارزشی و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد، گفت: موضوع محوری که شایسته است در تمام فعالیت‌های دانشگاهی مورد توجه قرار دهیم، ناظر بر عمل به رسالت اصلی‌مان و پاسخگویی به نیازهای جامعه و باز کردن گره‌ای از مسائل و مشکلات جامعه است.

وی در بخش دیگر سخنانش در تشریح برنامه‌های چابک‌سازی در دوره جدید مدیریتی دانشگاه، اظهار کرد: چابک‌سازی باید از ستاد دانشگاه شروع شود و در این راستا باید اختیارات را به صف تفویض کرد. گروه‌های آموزشی، هویت اصلی دانشگاه هستند و اصلاً عنوان و هویت ما به عنوان عضو هیأت علمی با گروه‌های آموزشی گره خورده است. بنابراین لازم است علاوه بر توسعه گروه‌ها، اختیارات را در بدنه اجرایی و صف دانشگاه جاری و ساری کنیم.

مقیمی در زمینه انتظارات از دانشگاه کارآفرین نیز اظهار کرد: در بحث دانشگاه کارآفرین لازم است حرکات و فعالیت‌هایمان در راستای پاسخ به نیازهای جامعه تنظیم شود و رفع مشکلات و مسائل کشور به عنوان مبنای حرکت‌مان در دانشگاه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در دانشگاه سنتی، صحبت از این بود که دانشگاه در ارتباط با اشتغال فارغ‌التحصیلان چندان مسئولیتی ندارد؛ اما این گزاره در دانشگاه کارآفرین منسوخ شده است. انتظار از دانشگاه کارآفرین این است که دانشگاه ضمن انجام کار عملی، مسئولیت‌پذیر باشد و جامعه بتواند از علم نافع بهره ببرد.

سرپرست دانشگاه تهران در پی ارائه گزارش رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره رشته گرایش‌های مقاطع مختلف این دانشکده، اظهار کرد: لازم است تحول و بازنگری‌هایی که در رشته‌ها اتفاق افتاده است، سرعت بیشتری بگیرد و با کیفیت بیشتری هم انجام شود. یکی از انتظارات در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری ناظر بر توسعه رشته‌های این حوزه است.

مقیمی افزود: در دانشگاه کارآفرین لازم است رشته‌ها و دانشکده‌هایمان را با نیازهای روز متناسب‌سازی کنیم. به عنوان نمونه در حوزه نفت می‌توانیم رشته‌های میان‌رشته‌ای بین نفت و حوزه‌های دیگر اعم از مدیریت، مالی اقتصادی، بازاریابی بین‌المللی، حقوقی، مدیریتی و حتی جامعه‌شناسی و روان‌شناسی تعریف کنیم.

سرپرست دانشگاه تهران در پایان از طراحی الگوی ارزیابی جامع از نظام مدیریت دانشکده‌ها توسط اداره کل تحول سازمانی دانشگاه و ارزیابی دانشکده‌ها در برش زمانی هر شش ماه یکبار خبر داد.

بر طبق این گزارش، در ادامه نشست سرپرست دانشگاه تهران با اعضای هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، اساتید به طرح دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در حوزه‌های علمی، فرهنگی، توسعه رشته‌ای، مدیریتی و … پرداختند.

سرپرست دانشگاه تهران در فرصت حضور در دانشکده حقوق و علوم سیاسی، پس از دیدار با اعضای هیات‌علمی، به صورت جداگانه با کارکنان این دانشکده نیز دیدار کرد و در جریان دغدغه‌ها و پیشنهادات کارکنان قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار