از ابتدای آبان ماه صورت گرفت؛

مقابله با 120 مورد پسماندسوزی در استان تهران

تهران (پانا) - معاون محیط زیست استان تهران گفت برنامه ویژه پایش‌های محیط زیست استان تهران از ابتدای آبان ماه آغاز شده است و در این مدت با 120 مورد پسماندسوزی مقابله شده است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مقابله با 120 مورد پسماندسوزی در استان تهران

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، زهره عبادتی در تشریح این خبر اظهار کرد: طی هفته دوم و سوم آبان ماه52 محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ های گشتی، مورد پایش و کنترل شبانه قرار گرفت که در مجموع از 1146 واحد صنعتی کوچک و بزرگ مقیاس بازدید شد.

عبادتی با بیان اینکه در این مدت نوع و میزان سوخت نیروگاه ها و صنایع بزرگ بصورت شبانه روزی پایش و کنترل شد و از خروجی دودکش های کلیه نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری لازم به انجام رسید، اظهار داشت: همچنین از 94 واحد معدنی شن و ماسه در سطح استان بازدید به‌عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه پایش1017 مورد از واحدهای صنعتی کوچک مقیاس در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش ها بود، افزود: پایش45 مرکز معاینه فنی خودروها بصورت روزانه و همچنین پایش شبانه روزی شهرک های صنعتی استان به تعداد 39 مورد از دیگر اقدامات انجام شده بود.

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در پایش های انجام شده مجموعا 84 مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولان آنها ابلاغ شد، تصریح کرد: در طی دو هفته گذشته و در جریان پایش های شبانه، فعالیت15 واحد آلاینده نیز متوقف شد.

عبادتی با اشاره به اینکه همچنان معضل دیرینه آلودگی ناشی از پسماندسوزی در سطح استان به قوت خود باقی است، ادامه داد: در طول این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه با 120 مورد حریق ناشی از ضایعات سوزی و پسماند سوزی مواجه شدند و اقدام به اطفاء آن کردند.

بر این اساس، گشت و پایش های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه خواهد داشت و با واحدها و افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد. بر اساس آمار ارائه شده از ابتدای آبان‌ماه تاکنون جمعا 146 واحد متخلف و آلوده کننده هوا اخطار قانونی دریافت کرده و همچنین مجموعا از فعالیت 32 واحد متخلف نیز جلوگیری به‌عمل است. 227 مورد پسماند و ضایعات سوزی نیز با تلاش مامورین گشت محیط زیست اطفاء شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار