یک نویسنده:

کتابخوانی سنتی پسندیده و عادتی کارآمد جهت کمال روحی انسان

ایلام (پانا) - یکی از نویسندگان چرداول عنوان کرد کتابخوانی سنتی پسندیده و عادتی کارآمد جهت کمال روحی انسان است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کتابخوانی سنتی پسندیده و عادتی کارآمد جهت کمال روحی انسان

رضا کریمیان، فرماندار شهرستان چرداول به همراه هیئت همراه متشکل از یاسر مامی معاونت سیاسی، یحیی رستم نیا بخشدار مرکزی، عبدالحسین محمدی، رئیس اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی، ضمن حضور در محل کتابخانه شهید باهنر سرابله از مجموعه آن تقدیر بعمل آوردند.

در حاشیه این بازدید صباح الله پناه، از نویسندگان و مؤلفان منطقه عنوان کرد: کتابخوانی یک سنت پسندیده، یک عادت کارآمد و تاثیرگذار و یکی از مهم‌ترین ابزارها برای کمال روحی انسان است و کتاب‌ها، محصول دانش و تجربه بشر و حاوی اطلاعات و دانش‌هایی هستند که ممکن است در هر لحظه زندگی برای تصمیم‌گیری بهتر، قضاوت درست و رفتار عاقلانه‌تر به کمک انسان بیایند. امیدوارم کتابخوانی، به یک عادت همیشگی در بین عموم مردم به ویژه دانش آموزان تبدیل شود.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی جهت ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در بین دانش آموزان اشاره و تاکید کرد: با توجه به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام و کتاب نورانی قرآن، اولین دستوری که از سوی خداوند به پیامبر اکرم(ص) ابلاغ شد، خواندن بود.

مسؤل سازمان دانش آموزی شهرستان چرداول در ادامه گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی مغتنم برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است و اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان دانش آموزان یکی از مهم ترین راه‌های توسعه فرهنگی است، به همین دلیل یکی از مهم‌ترین شاخصه ‌های توسعه در جهان امروز، میزان سرانه مطالعه معرفی شده است.

صباح اله پناه که خود نویسندگی کتاب "مثبت اندیشی (راهبردهای ساده حذف استرس برای رسیدن به یک زندگی شادتر)" و ترجمه کتب "روش‌های تدریس و تاثیر آن‌ها بر یادگیری دانش آموزان" و "اصول و سبک‌های مدیریت کلاس درس" را در کارنامه دارد، در رابطه با شگردهای عملی ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان، با استفاده از نتایج آموزشگاهی و چندین طرح تحقیقاتی و پایان نامه‌های مرتبط با بررسی عوامل ترغیب به مطالعه در ایران، این موارد را مورد تاکید قرار داد. ارائه دروس «شیوه‌‌های مطالعه» در سال‌‌های اول متوسطه. معرفی تعدادی کتاب غیر درسی مرتبط با درس داده شده توسط معلمان در کلاس. ارائه کار پژوهشی در کلاس و مدرسه مرتبط با موضوع دروس مختلف. اهدای بن کتاب به عناوین مختلف به دانش آموزان. برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، مسابقات کتابخوانی.آشنا کردن والدین با فواید مطالعه غیر درسی دانش‌ آموزان. به کارگیری کتابدار متخصص در کتابخانه‌های آموزشگاهی. راه‌اندازی محتوای کتابخانه بر مبنای نیاز کودکان و نوجوانان.ایجاد فضای مناسب مطالعه در مدرسه‌، خانه و...افزایش ساعات مورد استفاده دانش‌آموز در کتابخانه‌های آموزشگاهی. ایجاد کتابخانه‌های شخصی در خانواده از راهکارهایی بود که در این زمینه برشمرد.

اله پناه، در پایان ضمن تبریک روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به همه کتاب خوانان، کتابداران، دانش آموزان و بویژه جامعه فرهنگیان شهرستان چرداول، اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی پایگاه مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است و می‌تواند در ارتقای سرانه مطالعه و ترغیب دانش آموزان به کتابخوانی بسیار تاثیرگذار باشد.

تهیه خبر: محمد مهدی سیف و سارینا حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار