علی موحدی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر شد

بوشهر(پانا)_معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی آموزش و پرورش در آئین تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت در برنامه های آموزش و پرورش تحول مورد نظر است . در پرتو هم افزایی دانش ، تخصص ، تجربه مدیران و معلمان می توان تحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با برنامه های تحولی بر رشد ، تربیت ، دانش و مهارت دانش آموزان در مقاطع مختلف افزود .

کد مطلب: ۱۲۳۱۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
علی موحدی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر شد

شامگاه یکشنبه سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی آموزش و پرورش در آیین تودیع و معارفه مدیر کل آموزش وپرورش استان بوشهر ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) گفت : در برنامه های آموزش و پرورش تحول مد نظر است . در پرتو هم افزایی ، دانش ، تخصص ، تجربه مدیران و معلمان می توان تحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با برنامه های تحولی بر رشد ، تربیت ، دانش و مهارت دانش آموزان در مقاطع مختلف افزایش داد.

سید جواد حسینی تاکید کرد : سازمان اصلی تحول در جامعه مدارس هستند و اگر مدارس درست عمل کنند جامعه به سمت تحول و توسعه خواهد رفت . واحد اصلی تحول کلاس درس است و مدرسه و کلاس جعبه سیاه جامعه هستند . معلمان کار گزاران اصلی و فکور در تحول و میزان الحراره جامعه هستند .

جانشین وزیر آموزش و پرورش در " طرح هدایت " تسریح کرد : با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مدارس ، نظام تعلیم و تربیت به سمت آموزش های مجازی حرکت کرد و شبکه شاد برای ارائه آموزش های مجازی طراحی شد. بطوریکه تردد امواج جایگزین تردد افراد شد . اما دانش آموزان فاقد تجهیزات آموزشی هوشمند در مناطق محروم با مشارکت خیرین ، نهاد های مردمی ، موسسات خیریه و دستگاهای اجرایی از تبلت و گوشی هوشمند برخوردار شدند .

او بیان کرد : 12 هزار دانش آموز استان بوشهر نیز به تجهیزات هوشمند آموزشی دسترسی نداشتند با همت خیران و دستگاهای اجرایی برای هفت هزار و پانصد دانش آموز این استان تاکنون تبلت تهیه شده است . که استان بوشهر جزو پنج استان برتر است .

حسینی اضافه کرد : چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار بزودی از سوی سازمان نوسازی مدارس برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی ویژه چهار هزار و پانصد دانش آموز دیگر استان بوشهر که هنوز تجهیزات هوشمند آموزشی ندارند ، اختصاص می یابد .

محمد تقی ایرانی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت : انقلاب اسلامی با وحدت و انسجام به پیروزی رسید . و برای پیشرفت و ترقی هرچه بیشتر نیز به یکپارچکی نیاز دارد . تا از این پیچ های خطر ناک گذر کند . در این شرایط حساس جامعه بیش از همه چیز به وحدت ، همدلی و همراهی همه قشر ها و گروه ها نیاز دارد که باید تقویت شود .

او افزود : انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بر خلاف میل دشمنان که سعی داشتند مردم در پای صندوق های رای حاضر نشوند متعهدانه و ثابت قدم حاضر شدند و پای آرمان های امام راحل (ره ) ، رهبر معظم انقلاب و شهیدان ایستادند و دولتی از جنس مردم و انقلابی برگزیدند .

ایرانی اظهار کرد : فرهنگیان علیرغم وجود مشکلات ، مسیر تعلیم و تربیت را با تلاش و ایثارگری ادامه می دهند امروز که جامعه به نشاط و پویایی نیاز دارد با فعالیت مدرسه ها و کلاس های درس محقق می شود .

علیمراد کرمی مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن تشریح دستاوردهای آموزشی و پرورشی گفت : آنچه حاصل شده در نتیجه فضای توام با آرامش و با همکاری و تلاش کلیه فرهنگیان اعم از مدیران، معلمان ، کارشناسان ، روسای اداره های آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان صورت گرفته است .

کرمی افزود : ارتقاء جایگاه استان در شاخص های آموزشی و پرورشی در زمینه های مختلف ناشی از اهتمام تک تک خانواده بزرگ آموزش و پرورش است . در دوره شیوع ویروس کرونا با استفاده از ظرفیت های موجود و شبکه شاد توانستیم در شرایطی که مدارس تعطیل شده است . آموزش و پرورش به درون خانواده ها راه یابد و آموزش با همکاری معلمان و خانوادها به نحو احسن صورت گیرد .

کرمی تاکید کرد :باتلاش همگان در آموزش وپرورش ،ارتقا چهار پله ای کنکور استان بوشهر از رتبه 15به 11و افزایش میانگین نیم نمره ای نمرات نهایی استان که این میانگین در سطح کشور حدود پنچ صدم بود که استان بوشهر45 صدم بیش از میانگین کشوری درسال قبل میانگین نمرات دانش آموزان درامتحانات نهایی رشد داشت که از فرهنگیان این استان قدردانی می کنم.

علی موحدی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : حفظ کرامت و حرمت انسانی مهمترین رویکرد آموزش و پرورش برای آینده است که این اصل مبنای حرکت است .

او افزود : در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص) و پاسداشت خون شهیدان اولویت اساسی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد تحول بر مبنای تعالیم اسلامی و آموزه های دینی است . از همه دلسوزان و فرهیختگان استان بوشهر می خواهم که آموزش و پرورش را کمک کنند . تا در بهترین شرایط قرار گیرد . خودم را متعهد می دانم از حرمت فرهنگیان و دانش آموزان دفاع کنم و پاسدار این حرمت باشم .

موحدی تصریح کرد : آموزش و پرورش در همه عرصه های نظام جمهوری اسلامی پای انقلاب ایستاده و امروز نیزدر گام دوم انقلاب مصمم تر از قبل در وسط میدان است . مصالح آموزش و پرورش که مصلحت نظام جمهوری اسلامی است را بر همه چیز ترجیح می دهم . وظیفه ما فرهنگیان این است که در راستای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش ، عزت نفس دانش آموزان و فراهم کردن زمینه رشد آینده سازان در این جهاد علمی گام برداریم .

در این مراسم علی موحدی به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر معرفی و از خدمات علیمراد کرمی تقدیر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار