به‌زودی سند امنیت غذایی تصویب می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت وزارت جهاد کشاورزی برای رسیدن به اهداف خود به سازمان «تات» به عنوان یک پشتوانه مستحکم نیازمند است.

کد مطلب: ۱۲۳۰۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
به‌زودی سند امنیت غذایی تصویب می‌شود

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «سیدمجتبی خیام نکویی» در مراسم معارفه خود که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: تغییر رویکرد از محقق محوری به برنامه محوری، اصلاح، تصویب و عملیاتی سازی شیوه نامه سازمان و ایجاد فرصت مطالعاتی برای محققین در مزرعه، جهت دهی تخصیص اعتبارات به پروژه های هدفمند و ماموریت گرا در راستای ارتقای فناورانه بخش کشاورزی، راه اندازی پلتفرم تجاری سازی فناوری های کشاورزی، ایجاد و ارتقای شرکت های دانش بنیان، مهندسی ساختار تشکیلاتی سازمان تحقیقات، برون سپاری پروژه های تحقیقاتی در بخش هایی که ظرفیت های شرکت های دانش بنیان وجود دارد، ارتقای سیستم یکپارچه داده های کشاورزی و متناسب سازی دریافتی هیات علمی سازمان تحقیقات با اعضای هیئت علمی وزارت علوم از برنامه های سازمان «تات» است.

بزودی سند امنیت غذایی تصویب می شود

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ابراز امیدواری کرد: سند امنیت غذایی هم بزودی تصویب و ابلاغ شود.

معرفی ۵۰ رقم جدید گیاهی در سال توسط سازمان تحقیقات

در این مراسم، «کامبیز بازرگان» رئیس سابق سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: منطقه بندی تحقیقات را به اتمام رسانده‌ایم و آماده ابلاغ است.

وی با بیان اینکه ما سازمان تحقیقات را با رویکرد توسعه‌ای و با استفاده از تجارب به روز دنیا پیش برده‌ایم افزود: زنجیره نوآوری، یک زنجیره طولانی با حلقه‌های متعدد بوده که بخش بزرگی از آن در سازمان تحقیقات است و اگر بخش بالایی از یافته ها به مزرعه نفوذ نمی کند به دلیل عدم حمایت و توجه بخش های بیرون از سازمان است.

وی اظهارداشت: تا سال ۹۲، هر سال ۲۰ رقم جدید گیاهی معرفی می شد که در حال حاضر این رقم به ۵۰ رقم جدید گیاهی در سال افزایش یافته است اما هنوز جای کار زیادی وجود دارد.

امروز در حکمی از سوی «سیدجواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی، «سیدمجتبی خیام نکویی» به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار