مدیر آموزش و پرورش منطقه یک گفت:

هدف از انتخابات شورای دانش‌آموزی، تمرین دانش‌آموزان برای مشارکت در مسئولیت‌های اجتماعی است

تهران (پانا) - مدیرآموزش وپرورش منطقه یک معتقد است افراد شوراهای دانش‌آموزی، نماینده همه دانش‌آموزان هستند و باید با همکاری مدیر، دبیران، اولیا و برقراری ارتباط، نقش تاثیرگذاری در انجام رسالت خود داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف از انتخابات شورای دانش‌آموزی، تمرین دانش‌آموزان برای مشارکت در مسئولیت‌های اجتماعی است
بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با مدارس سراسر کشور، روز چهارشنبه ۱۹ آبان در تمام مدارس منطقه یک به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

این مراسم با حضور ابوالقاسم حدادی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه یک، فاطمه سیدمومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، رمضانی مسئول حراست، اکرم محجوری کارشناس فرهنگی وهنری و کارشناس مسئولان معاونت پرورشی به صورت نمادین در دبیرستان دوره اول حضرت زینب (س) برگزار شد.

مسئولین و مربیان دبیرستان هوشمند قرآنی حضرت زینب سلام الله واقع در منطقه ۱ بستر شرکت دانش آموزان و علاقه مندان به حضور در این انتخابات برای پذیرفته شدن در شورای دانش آموزی را فراهم کردند که طی آن تعداد ۴۳ کاندید برای شرکت در این انتخابات تبلیغات خود را به همراه برنامه هایشان در اختیار سایر دانش‌آموزان گذاشتند تا دانش آموزان بتوانند افراد اصلح را انتخاب کنند.
افراد شرکت کننده در این انتخابات ۴۳ نفر بودند که ۲۰ نفر از پایه نهم، ۱۵ نفر از پایه هشتم ،و ۸ نفر از پایه هفتم بوده‌اند، که از این میان تعداد ۱۴ نفر کاندید شده اند. اولیا مدرسه شرایط مناسب تبلیغاتی برای کاندیداها را فراهم کردند. کاندیداهای شرکت کننده، برنامه های خود را اعلام کردند که برای نمونه به برخی از آنها می پردازیم: زینب پیرانی، پایه نهم خود را اینگونه معرفی کرد خبرنگار سازمان دانش آموزی پانا، عضو افتخاری پیشتازان، دستیار پدر در امور فرهنگی هستم.
وی هدف اصلی خود را از شرکت در انتخابات، فراهم کردن بسترهای مختلف در زمینه های فرهنگی، هنری، اردویی و مذهبی برای دانش آموزان مدرسه خود بیان کرد.
بهار نصرتی هدف خود را فراهم کردن امکانات برای دوستانش در رشته‌های مختلف ورزشی و هنری اعلام کرد.
در ابتدای این مراسم رئیس آموزش و پرورش منطقه یک با بیان اهمیت فراهم سازی بستر تربیت برای دانش آموزان گفت: مطلوب‌ترین و اثرگذارترین اضلاع مثلث تربیت، اولیای مدرسه، خانواده و خود دانش آموز هستند که وظیفه مربیان فراهم ساختن راه مناسب و هدایت درست دانش‌آموزان در راستای تعلیم و تربیت است.
وی افزود: با نظارت مسئولان مدرسه باید دانش‌آموزان در راه رسیدن به اهداف خود برای آینده تمام تلاش خود را بکنند. معلمان و مربیان طبق آیه قرآن کریم که فرمود: ما هدایت می کنیم و راه درست را نشان می دهیم باید هادیان و راهنمایان خوبی برای دانش‌آموزان باشند.
حدادی با اشاره به نقش مهم دانش آموزان در رسیدن به هدف اصلی تربیت تاکید کرد: اصلی ترین کار بر عهده خود دانش آموزان است که باید با توجه به استعدادهای خود در فعالیت‌های مختلف شرکت و تلاش کنند تا بتوانند در آینده در برابر موقعیت های مختلف اجتماعی و سیاسی سربلند شوند.
وی در ادامه افزود: دانش‌آموزان باید تمام این مراحل را در جامعه کوچکی به نام مدرسه یاد بگیرند واین تمرین به آنها برای حضور، مشارکت و مسئولیت پذیری در جامعه بزرگتری به نام کشور بسیار کمک می‌کند.
حدادی تصریح کرد: در این راه باید اولیای مدرسه، خانواده و اصلی‌ترین عضو و ضلع این مثلث یعنی دانش آموزان همه تلاش خود را کنند.
رئیس آموزش و پرورش منطقه یک در پایان صحبت‌های خودضخود آرزوی موفقیت و سربلندی برای آینده سازان کشور اسلامی تاکید کرد: برای رسیدن به هدف والا و ارزشمند و پذیرفتن مسئولیت های بزرگ در آینده باید دانش آموزان در مدرسه تمرین کنند.
در پایان مراسم دانش آموزان بصورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی آرای خود را به صندوق‌ها ریختند.
* خبرنگار دانش آموز پانا؛ پزینب پیرانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار