برگزاری همایش یاریگران زندگی در آموزش و پرورش ملارد

ملارد(پانا)- همایش یاریگران زندگی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء دانش، دانش‌آموزان در زمینه اعتیاد و مضرات آن در سالن اجتماعات شهید طحانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش یاریگران زندگی در آموزش و پرورش ملارد

رسول ضابطیان، رییس اداره ورزش و جوانان ملارد طی سخنانی در این همایش بیان کرد: هدف طرح یاریگران زندگی و ورزش مشابه است، باید تمرکز این طرح‌ها بیشتر بر روی آسیب‌پذیری و اعتیاد باشد و کارآیی و اثربخشی این طرح‌ها بسیار مهم است، چرا که عامه مردم باید فایده اجرای طرح‌های اجتماعی را مشاهده کنند و این مهم، در اثر هم‌افزایی بین نهادها میسر می‌شود.

او ادامه داد: آموزش و توانمندسازی، ترویج و گسترش و رصد و پایش از مراحل اصلی این طرح هستند و باید در مورد آموزش و پیشگیری اولیه از اعتیاد اجرا شوند.

رییس اداره ورزش و جوانان ملارد افزود: با توجه به افزایش استفاده از محیط مجازی و تأثیر آن بر نگرش دانش‌آموزان، باید اوقات فراغت هدفمند برای دانش‌آموزان تعریف کرد و یک راه آن، گرایش آنها به ورزش است، اگر هم‌افزایی بین مربی، دانش‌آموزان و سایر نهادها صورت بگیرد سلامت جسمی، روحی، سواد حرکتی در دانش‌آموزان ایجاد شده و این خود باعث کاهش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

همچنین محمدرضا یزدانیار، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ملارد، در این همایش بیان کرد: متأسفانه اعتیاد و موادمخدر معضلی است که در همه مناطق وجود دارد و چیزی نیست که با تجربه دانش‌آموزان بتوانند از آن دوری کنند چرا که با استعمال آن، درگیر آن شده و خانواده و به تبع جامعه را متلاشی می‌سازد.

او ادامه داد: گستردگی موادمخدر، تنوع و دسترسی راحت، باعث شده که اعتیاد بزرگترین آسیب اجتماعی برای دانش‌آموزان باشد و برخورد با این معضل در هر منطقه‌ای، نسخه‌ ویژه خود را می‌طلبد و این نیازمند همراهی و اتحاد آموزش و پرورش، خانواده و سایر ادارات است.

یزدانیار خاطرنشان کرد: در هنگام بازپروری، درمان و اشتغال یک فرد رهایی یافته از اعتیاد، هزینه بسیاری می‌شود که اگر این بودجه را در بحث پیشگیری از اعتیاد هزینه کنیم قطعاً از آسیب‌های ‌‌‌‌‌‌‌ اجتماعی جلوگیری کرده‌ایم‌.

گردهمایی یاریگران زندگی با تدریس محمد ضیایی‌پور، دبیر کمیته توسعه و مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران به پایان رسید.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار