حمید درخشان در گفتگو با پانا

دعوت نشدن طارمی بهترین تصمیم از سوی اسکووچیچ بود؛ غیبت او جای نگرانی ندارد

کی‌روش در زمان خودش رحمتی و عقیلی را خط زد و همه از او حمایت کردند؛ حالا نوبت حمایت از اسکووچیچ است

تهران (پانا) - سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است دراگان اسکووچیچ درباره بی اخلاقی صورت گرفته توسط مهدی طارمی بهترین تصمیم را اتخاذ کرده است.

کد مطلب: ۱۲۲۹۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دعوت نشدن طارمی بهترین تصمیم از سوی اسکووچیچ بود؛ غیبت او جای نگرانی ندارد

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا، درباره شرایط تیم ملی در آستانه بازی مقابل لبنان و سوریه گفت: « به نظرم همه تیم‌هایی که در مسیر صعود به جام جهانی هستند کار سختی پیش رو دارند و ما نمی‌توانیم بگوییم یک تیم کار راحتی پیش رو دارند و حریفانش آسان هستند. همه تیم‌ها حریفان سرسخت و جدی هستند و اتفاقا به نظر من انگیزه تیم‌ها شرایط را برای ما سخت می‌کند. بنابراین نباید لبنان و سوریه را تیم‌های ضعیف در نظر بگیریم. آنها در زمین خودشان بازی می‌کنند و از حق میزبانی بهره‌مند شده‌اند. اگرچه تیم ما به لحاظ فنی و تاکتیکی از حریفان برتر هستند اما باید محکم و قوی مقابل حریفان خود ظاهر شوند تا بازی‌ها را پیروز شوند و در دور دوم با همین روند ادامه بدهند. »

وی در مورد عدم دعوت از مهدی طارمی برای دو بازی پیش‌رو تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: « به نظرم تصمیم درستی گرفته شد که طارمی را از لیست تیم خط زده‌اند. وظیفه بازیکن تنها بازی کردن است و نباید در مورد مسائل فنی صحبت کند. مگر الان به‌ عنوان بازیکن می‌تواند از سرمربی پورتو ایراد بگیرد؟! اگر این کار را انجام دهد حتما باشگاه او را جریمه و اخراج می‌کند. در مورد ایران هم شرایط باید همین شود که بازیکن بداند تنها وظیفه‌اش بازی کردن است و حق دخالت در مسائل دیگر را ندارد.‌ حتی اگر انتقاد یا پیشنهادی هست باید در خفا صورت بگیرد. سرمربی تیم نظرش را گفته و نباید بازیکن به آن واکنش نشان دهد. این فرهنگ باید در فوتبال ما جا بیفتد که هر کس طبق وظیفه‌ای که دارد اظهار نظر کند. »

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: « بازیکن باید کارش را انجام دهد و طبق قوانین و مقررات پیش برود. زمانی که کی‌روش سرمربی تیم ملی بود هادی عقیلی و مهدی رحمتی را خط زد، در آن زمان همه از کی‌روش حمایت کردند. الان هم شرایط به همین صورت است و وقت حمایت از سرمربی تیم ملی است. فرقی نمی‌کند نیمکت تیم ملی برعهده اسکووچیچ باشد یا کی‌روش. وقتی یک بازیکن هنجارشکنی می‌کند باید جلوی او ایستاد و‌ اجازه ندهیم این یک روال عادی در تیم ملی شود. سرمربی تیم هم هر تصمیمی که گرفته باید به آن احترام ویژه گذاشت. »

سرمربی اسبق پرسپولیس با بیان اینکه تیم ملی از نبود طارمی ضربه نمی‌خورد عنوان کرد: طارمی به لحاظ فنی و تاکتیکی بازیکن قابل قبولی است و قطعا حضورش در تیم ملی تاثیرگذار است اما شرایط حال حاضر فوتبال ما به گونه‌ای است که بازیکنان بسیار قدرتمند در ترکیب تیم دارد و در واقع ما دو تیم ملی داریم؛ یک عده از بازیکنان در داخل زمین هستند که به لحاظ فنی بسیار کارآمدند؛ عده دیگر روی نیمکت هستند که آنها هم به لحاظ فنی بسیار قدرتمند هستند و حرف برای گفتن دارند بنابراین نبود طارمی را می‌توان با بازیکنان باکیفیت‌تر دیگری پر کرد و از این نظر جای نگرانی نیست. »

درخشان همچنین در ادامه به روند نتیجه‌گیری پرسپولیس اشاره کرد و‌گفت: « متاسفانه پرسپولیس مثل همیشه ظاهر نشده اما به نظرم در آینده این تیم با تغییراتی که گل‌محمدی انجام داده جواب می‌گیرد. چهار بازیکن در یک بازی تغییر کرده‌اند و مسلما آنها شادابی ندارند اما تا این بازیکنان با تیم هماهنگ شوند زمان می‌برد و باید فرصت داد. پرسپولیس فاصله زیادی با حریفان خود ندارد و مقابل حریفان اصلی خود هنوز بازی نکرده و مطمئن باشید در هفته‌های آتی این تیم تغییرات مثبتی خواهد داشت. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار