رییس جمهور در بدو ورود به سمنان:

دولت، به‌دنبال ایجاد شتاب در پیشرفت و آبادانی استان سمنان است

سمنان (پانا) - رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه استان سمنان از ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن برخوردار است‌، گفت اگر این ظرفیت‌ها به درستی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، می‌توان با وجود برخی کمبودها، افزایش بهره‌وری و تولید در سطح استان را شاهد بود و دولت، فعال‌کردن همه این ظرفیت‌ها را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دولت، به‌دنبال ایجاد شتاب در پیشرفت و آبادانی استان سمنان است

سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز، در بدو ورود به سمنان در قالب نهمین سفر استانی دولت سیزدهم، در ابتدای سفر یک روزه و در فرودگاه مرکز استان، در جمع خبرنگاران، همجواری استان سمنان با سایر استان‌ها را از دیگر ظرفیت‌های پیشرفت و آبادانی استان سمنان دانست و افزود: سمنان دارای 3 هزار شهید دفاع مقدس در زمره استان‌هایی با دارا بودن شهدا، علما، فضلا و اندیشمندان گرانقدر است. ظرفیت های متنوع استان سمنان فرصت اشتغال و ارزش افزوده قابل توجهی دارد. مصمم هستیم با توجه ویژه به تمام ظرفیت‌های استان سمنان، تصمیماتی در راستای گره‌گشایی از مشکلات استان اتخاذ کنیم.

وی در ادامه ضمن تبریک روز 13 آبان‌ماه، با اشاره به اهداف دولت از سفر به این استان، اظهار کرد: افتخاری است که در روز 13 آبان که یادآور رشادت‌های دانش آموزان و دانشجویان و یادآور پرچمداری امام راحل در مقابل استکبار است، به استان سمنان سفر می‌کنم. استان سمنان کمبودها و مشکلاتی در حوزه های مختلف دارد که این مشکلات در جلسات و نشست هایی که با مدیران داریم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور ایران اسلامی با بیان اینکه سفر به استان سمنان همراه با تصمیماتی خواهد بود که خیر و برکت داشته و از مشکلات گره گشایی کند، اظهار امیدواری کرد: در نشست با مسئولان استانی در حوزه های مختلف و در نشست با فعالان اقتصادی، تصمیم های خوبی برای توسعه این استان اتخاذ شود؛ چرا که با توجه به همجواری و موقعیت این استان در کشور، رویکرد جدید می تواند سمنان را به جایگاهی برساند که در مقایسه با پیش از آن متفاوت باشد.

آیةالله رئیسی به ظرفیت‌های خوب اقتصادی، کشاورزی و معادن استان سمنان اشاره کرد و گفت: مشکلات و کمبودها در حوزه‌های مختلف پیش از سفر مورد بررسی قرار گرفته است و اگر این ظرفیت ها، با وجود مشکلات، درست مورد بهره برداری قرار گیرد، می توان افزایش اشتغال و تولید و بهره وری را رقم زد.

وی با تأکید بر ظرفیت‌های خوب استان سمنان ادامه داد: امروز در این استان حاضر شدیم تا از نزدیک در جریان مسائل قرار بگیریم. همچنین باید گفت با وجود تمام مشکلات باید به مقوله رونق تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی بپردازیم.

بازدید سرزده از چند واحد صنعتی و کشاورزی، دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان سمنان، شرکت در شورای اداری استان از مهم ترین برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهور در سفر استانی به سمنان است.

هممچنین حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان سفر خود در نشست خبری دستاوردهای این سفر را تشریح خواهد کرد.

۶ وزیر و ۲ معاون رئیس جمهور در قالب نهمین سفر استانی دولت سیزدهم به همراه آیت الله رئیسی طبق برنامه به شهرستان های استان سمنان سفر می‌کنند و در برنامه‌های خود، بازدید و افتتاح را در حوزه‌های مختلف در پیش دارند.

وزیران جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در قالب نهمین سفر استانی، رئیس جمهوری را همراهی خواهند کرد.

سید امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهوری شب گذشته به نمایندگی از رئیس‌جمهوری به شهرستان میامی سفر کرد و امین حسین رحیمی وزیر دادگستری نیز راهی دو شهرستان آرادان و گرمسار می شود.

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان دامغان سفر خواهد کرد و سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی نیز به نیابت از رئیس دولت سیزدهم در شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر حضور می‌یابد.

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان شاهرود سفر خواهد کرد و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز به نمایندگی از رئیس جمهوری از شب گذشته وارد استان سمنان شد و بازدید از مناطقی از شهرستان سمنان را در برنامه دارد.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر سفر خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار