معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴:

عدم درک کافی نسل گذشته از مسائل و مشکلات نسل امروز، موجب ایجاد تنش و نگرانی در نوجوانان می‌شود  

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ١۴ معتقد است سطح آگاهی نوجوانان نسل امروز با توجه به دسترسی به فضای مجازی، به نسبت نوجوانان هم سن و سال خود در نسل های گذشته، افزایش یافته است که این موضوع می‌تواند مضر و مفید باشد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
عدم درک کافی نسل گذشته از مسائل و مشکلات نسل امروز، موجب ایجاد تنش و نگرانی در نوجوانان می‌شود  

محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ در گفت وگو با پانا گفت: «نوجوانان این دوره دارای شاخص های متعددی از جمله هوش فراوان و مغز خلاق و مبتکر و بسیار کنجکاو هستند. البته با توجه به دسترسی آنها به اینترنت و فضای مجازی، سطح آگاهی بسیار بالاتری نسبت به نوجوان های هم سن و سال خود در نسل های گذشته دارند که هم می تواند مفید و هم می تواند مضر باشد.»

وی گفت: «مشکلاتی که نوجوانان این عصر دارند، در درجه اول بر می گردد به درک لازم و کافی که نسل گذشته، از نیاز ها و مشکلات و مسائل نسل جدید که همان نوجوانان ما هستند ندارند. عدم درک آنها از شرایط نوجوانان باعث تنش ها و نگرانی هایی در آنها می شود که ممکن است نتیجه درستی نداشته باشند. پیشنهاد من این است که نسل گذشته اطلاعات خود را کمی به روز کنند.»

عدل لاله در ادامه گفت: «اگر نوجوانان بخواهند حداکثر استفاده را از استعداد های خودشان ببرند، در درجه ی اول باید با نسل گذشته که کول باری از تجربه دارند هماهنگ شوند. چون نمی شود همه چیز را امتحان کنند و خودشان به نتیجه مثبت یا منفی انواع عملکرد برسند. به راحتی می توانند از خانواده، دبیر و ... راهنمایی بگیرند و با مشورت آنها زندگی را طی کنند که دچار کمترین آسیب اجتماعی شوند.»

وی افزود: «بهترین نوع ارتباط نوجوان از نظر من، ارتباط با خانواده خود است. چرا که پدر و مادر هم عاقل تر و هم رفیق و همراه نوجوان هستند. در درجه دوم، ارتباط با هم سالان در مدرسه، می تواند گزینه مناسبی باشد.»

وی خاطر نشان کرد: «قطعا صرف داشتن استعداد نمی تواند عامل پیشرفت کسی باشد. مدرسه، محل و مبدأ شکل گیری و تبدیل شدن استعداد های بالقوه به بالفعل است. اگر مدرسه نباشد، آن استعدادی که دانش آموز دارد نمی تواند به فعلیت برسد. حتما باید با کمک گرفتن از کارکنان مدارس باشد تا بعد که وارد اجتماع شد، بتواند نهایت استفاده را از استعداد خود ببرد.»

معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ در ادامه گفت: «وظیفه همه اعم از اولیا، مدرسه و جامعه، کمک کردن به دو مطلب است: موضوع اول، استعداد یابی و پرورش استعداد، موضوع دوم، حفظ و صیانت از خلقیات و اخلاقیات یک نوجوان است تا نوجوانان بتوانند با استعداد و هوش و ابتکار عملی که دارند، هم متخصص و هم متعهد باشند.»

عدل لاله گفت: «توصیه ای که به نوجوان ها دارم، در درجه اول در هر شرایطی به خدا توکل داشته باشند. بعد از آن، به پدر و مادر خود احترام بگذارند. در نهایت با جدیت به درس های خود رسیدگی کنند و در کنار آن، به معنویات توجه داشته باشند. زیرا توجه به معنویات می تواند هم برکت و هم عامل پیشرفت و سرعت بخشی به زندگی باشد.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار