رئیس‌جمهوری به سمنان سفر می‌کند

تهران (پانا) - معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان در آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس‌جمهوری به سمنان سفر می‌کند

به گزارش صداوسیما، صولت مرتضوی با اعلام این خبر افزود: در این سفر تعدادی از معاونان و وزراء، آقای رئیسی رئیس‌جمهوری را همراهی خواهند کرد.

وی با بیان این که در سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان بیش از ۷۰ طرح نیمه تمام شناسایی شده است گفت: این طرح‌ها سه دسته‌اند که برخی از آن‌ها طرح‌های نیمه تمام‌اند که برای تکمیل نیازمند اعتبار هستند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده اعتبار تکمیل این طرح‌ها در سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعیین شده که به فراخور پیشرفت فیزیکی تامین منابع و اعتبار شده و پس از تصویب به استان ابلاغ خواهد شد.

وی دسته دیگری از طرح‌ها را طرح‌های نیازمند به تسهیلات دانست و افزود: از این جمله در حوزه مسکن طرح‌هایی است که نیازمند تسهیلات هستند و در استان سمنان بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده که هزار و ۲۰۰ مسکن در حوزه مسکن روستایی و الباقی در حوزه مسکن شهری است.

مرتضوی گفت: همچنین دستگاه‌های مختلفی در زمینه ساخت مسکن دخیل هستند از جمله وزارت راه و شهرسازی در زمینه تامین زمین، نهاد‌های حمایتی در حوزه ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین روستاییان نیازمند مسکن که هماهنگی‌های لازم با آن‌ها نیز انجام شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری یک دسته دیگر از طرح‌های نیمه تمام استان سمنان را طرح‌های اقتصادی و صنعتی برشمرد و افزود: در این زمینه ۷۰ طرح صنعتی شناسایی شده که در زمینه پرداخت تسهیلات با بانک‌های عامل هماهنگی‌ها صورت گرفته و قرار شده است تا این بانک‌ها تعداد قابل توجهی از این واحد‌ها را مشمول دریافت تسهیلات قرار دهند که در زمینه احداث، برون رفت از مشکلات و سرمایه در گردش خواهد بود.

وی همچنین گفت: برخی از مصوبات جلسات پیش از سفر به استان سمنان مربوط به مجوز‌هایی است که دولت به مسئولان استانی می‌دهد تا به فراخور نیاز کارگشایی کرده و مشکلات استان را برطرف کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار