رییس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین:

۱۳۸ دانش‌آموز نابینا و کم بینا در مدارس استان قزوین تحصیل می‌کنند

قزوین(پانا) - سید معرفت اله احمدی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت هم‌اکنون ۱۳۸ دانش‌آموز نابینا و کم‌بینا در مدارس استان تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۶۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۳۸ دانش‌آموز نابینا و کم بینا در مدارس استان قزوین تحصیل می‌کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین؛ سید معرفت اله احمدی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: ۱۳۸ دانش آموز نابینا و کم‌بینا در مدارس استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۲ نفر به شیوه تلفیقی در کنار دانش آموزان عادی استان مشغول تحصیل هستند.

احمدی افزود: آموزش حضوری اولویت اول برای مدارس استثنایی است و با توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس کمتر از ۵۰ دانش‌آموز آموزش‌ها برای تمام دانش آموزان استثنایی استان حضوری است.

وی اظهار کرد: مدرسه بیاضیان که تنها مدرسه تخصصی نابینایان در قزوین است. تمام آموزش‌های خود را به صورت حضوری ارائه می‌دهد و در مدارس تلفیقی نیز به معلمان رابط توصیه شده که دانش آموزان تا حد ممکن با رضایت خانواده‌ها و همکاری مدرسه آموزش‌های حضوری داشته باشند.

احمدی تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۵ معلم تخصصی در حوزه دانش آموزان نابینایان در سطح استان داریم و کتاب‌های درسی برای دانش آموزان نابینا به صورت خط بریل، صوتی و درشت خط است.

این مسئول اضافه کرد: برای بازگشایی و روند آموزش‌های مدارس استثنایی منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم، امیدواریم آموزش‌ها به صورت حضوری باشد به دلیل اینکه تأثیر آموزش حضوری بیش از آموزش‌های مجازی است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید شبکه شاد برای دانش‌آموزان نابینا مناسب سازی شده است، افزود: امسال مشکل تبلت دانش آموزان کم بینا و نابینای استان مرتفع شده است و اما مهمترین نیاز این دانش آموزان استفاده از سیستم‌های هوشمندتر است.

احمدی با بیان اینکه دانش آموزان نابینا و کم بینای استان مشکلی خاصی در حوزه آموزش ندارند، یادآور شد: از نظر آموزشی کتاب‌های ما با مدارس عادی یکسان است دانش آموزان کم‌بینا از کتابهایی با خطوط درشت استفاده می‌کنند و افراد نابینا از کتاب‌های با خط بریل استفاده می‌کنند و اغلب این افراد جزو دانش آموزان موفق محسوب می‌شوند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین تاکید کرد: دانش آموزانی که به صورت تلفیقی مشغول تحصیل هستند اغلب این مدارس مناسب سازی انجام نشده و برای این افراد مشکلاتی را برای تردد ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ مدرسه تلفیقی در استان وجود دارد افزود: هم اکنون ۱۰ مدرسه الگو با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین مناسب سازی شده است که امیداوریم در مابقی مدارس نیز این اقدامات انجام شود.

استان قزوین دارای ۲۸ مدرسه و مرکز آموزش استثنایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار