با هدف معرفی برنامه‌های انجمن نجوم صورت گرفت

برگزاری آیین «مهمانی آسمان» در هنرستان صباری قم

قم(پانا) - ویژه‌برنامه آشنایی با انجمن نجوم هنرستان صباری با عنوان «مهمانی آسمان»، شب گذشته در این هنرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین «مهمانی آسمان» در هنرستان صباری قم

ویژه برنامه «مهمانی آسمان» با هدف آشنایی با برنامه های انجمن نجوم هنرستان صباری، شب گذشته با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و معلمان، دانش آموزان و اولیاء در این هنرستان برگزار شد.

در ابتدای این آیین، «احمد غفاریان» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک قم در سخنانی، با تبریک ایام میلاد باسعادت پیامبر بزرگوار اسلام و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: روز 17 ربیع الاول در سالی که به نام «عام الفیل» خوانده می شود، همزمان با میلاد حضرت محمد مصطفی(ص)، اتفاقات شگرفی در جهان هستی رخ داد که از جمله آنها می توان به فروریختن ایوان کسری در مدائن، خشک شدن دریاچه ساوه و خاموش شدن آتشکده فارس پس از هزار سال اشاره کرد.

وی افزود: عظمت سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) آنقدر زیاد است که شایسته است روزهای متوالی برای این مناسبت جشن بگیریم.

غفاریان با قدردانی از افتخاراتی که هنرستان صباری در رقابت های علمی کشوری کسب کرده است، عنوان کرد: در سطح ناحیه یک،3 کانون فرهنگی هنری داریم که کلاس های متنوعی را برای رشد و تربیت دانش آموزان برگزار می کنند و از جمله آنها می توان به کلاس ها و کارگاه های نجوم اشاره کرد.

در ادامه، «محمدرضا قاسمی» از اساتید نجوم و ستاره شناسی هنرستان صباری، روایات و سخنانی از بزرگان و علما در وصف اهمیت علم ستاره شناسی به عنوان زمینه ای برای خداشناسی بیان کرد.

همچنین «نرگس سادات فضلی نژاد» مسئول انجمن نجوم هنرستان صباری، با ارائه گزارشی از فعالیت های این انجمن ابراز کرد: انجمن نجوم هنرستان صباری برنامه های خود را در چهار محور برگزاری کارگاه های نجوم، دوره های علمی، برنامه های رصدی و رقابت های علمی استانی و کشوری پیگیری می کند.

«فرشته خوشکلام» مدیر هنرستان صباری نیز با بیان اهمیت فعالیت انجمن نجوم هنرستان، گفت: من خودم هیچ علاقه ای به نجوم نداشتم، اما از زمانی که شور علمی دانش آموزان هنرستانی را در این راستا دیدم، تا حدی علاقمند شدم که گاهی مثل امیرکبیر از پشت درهای کلاس ها، به مباحثات شیرین نجومی دانش آموزان گوش می دادم.

وی افزود: بحمدالله دانش آموزان ما به آن حد از توانمندی در نجوم رسیده اند که در برنامه های رصد استانی، از ظرفیت و مشارکت آنها استفاده می شود.

«اکبر علی بابایی» رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این آیین، با تجلیل ویژه از تلاش های علمی صورت گرفته در هنرستان صباری، از پیگیری اجرای طرح هفت آسمان در قم از طریق وزارتخانه متبوع و نیز پیگیری ثبت این هنرستان به عنوان کانون اقماری کانون فرهنگی هنری مریم خبر داد.

در پایان، کارگاه نجوم شهید «محسن فخری زاده» هنرستان صباری با حضور مسئولان حاضر و همچنین «هادی غلامی» رییس پژوهشسرای شهید زرین اقبال ناحیه یک، «مجتبی عابدی» کارشناس مسئول متوسطه اول ناحیه یک قم، «روح الله بهشتی» کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز ناحیه، «احمد لطفی زاده» مسئول سازمان دانش آموزی ناحیه یک و تعدادی از سرگروه های آموزشی ناحیه، افتتاح شد.

تجلیل از اساتید، مربیان و دانش آموزان پرتلاش انجمن نجوم هنرستان، رصد آسمان از حیاط هنرستان، اجرای گروه سرود رایه الهدی، نمایش کلیپی از فعالیت های انجمن نجوم و برپایی نماز جماعت مغرب و عشا از جمله حاشیه های این آیین بود.

همچنین همزمان با برگزاری آیین مهمانی آسمان، میز طراحی و نقاشی و نمایشگاه تولیدات هنری دانش آموزان هنرستان برپا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار