گلایه پلیس از تردد اتوبوس‌ها و آمبولانس‌های آلاینده فاقد پلاک

تهران (پانا) - معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن ارائه گزارشی آماری از برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در شهر تهران از تردد اتوبوس ها و آمبولانس های فاقد پلاک در معابر پایتخت گلایه کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
گلایه پلیس از تردد اتوبوس‌ها و آمبولانس‌های آلاینده فاقد پلاک

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد رازقی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر تهران که عصر امروز در استانداری تهران برگزار شد، گفت: برخورد با تخلفات آلایندگی و دودزا به اشکال مختلف از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ انجام می‌شود بطوری‌که طی شش ماه گذشته یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۸۵ مورد اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از سوی دوربین های نظارتی در سطح شهر تهران انجام شده است.

وی با بیان اینکه این اعمال قانون توسط دوربین ها انجام شده و ممکن است برخی از خودروها چندین بار نیز جریمه شده باشند، تصریح کرد: این عدد یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۸۵ مورد به معنای تعداد خودروها نیست بلکه موارد اعمال قانون است و تعداد کل خودروهای فاقد معاینه فنی در شهر تهران نیز آماری است که شهرداری تهران با استفاده از سامانه «سیمفا» می تواند آن را احصا کند.

رازقی ادامه داد: در مجموع نیز در تهران حدود چهار میلیون دستگاه خودروی سواری با پلاک شهر تهران وجود دارد که البته پلاک دیگر شهرها نیز در معابر پایتخت تردد دارد.

وی با بیان اینکه اعمال قانون خودروهای آلاینده و دودزا نیز به طور دستی انجام می شود، گفت: طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ۱۲ هزار و ۳۲۶ دستگاه خودرو دودزا نیز جریمه شده است همچنین ۳۸ هزار و ۷۱ دستگاه خودرو نیز به دلیل نقص سیستم و ۵۷۰۹ دستگاه خودرو سواری به دلیل آلودگی صوتی جریمه شدند. طی این مدت ۷۷۵ دستگاه وسیله نقلیه نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تردد برخی از وسایل نقلیه فاقد پلاک نیز گفت: متاسفانه درصد قابل توجهی از وسایل نقلیه که آلایندگی هم دارند، فاقد پلاک هستند و به همین دلیل نیز امکان اعمال قانون آن‌ها وجود ندارد. در این میان اتوبوس های شرکت واحد بعضا فاقد پلاک هستند و برخی از خودروهای اورژانس نیز همین ویژگی را دارند که امکان اعمال قانون شان وجود ندارد.

رازقی برخی از خودروهای پسماند و بازیافت را نیز جزو همین خودروهای فاقد پلاک توصیف کرد و اظهارکرد: امیدواریم که دستگاه های مربوطه در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

وی از برخی از مشکلات در توقیف خودروهای آلاینده به خصوص خودروهای سنگین نیز خبر داد و گفت: در برخی از مناطق به خصوص مرکز و شمال تهران فاقد پارکینگ مناسب برای توقیف کامیون ها و خودروهای آلاینده هستیم که در این خصوص با مشکلاتی مواجه می شویم و لازم است این مشکل نیز حل شود. البته ما توقیف ساعتی برخی از این خودروها را نیز در دستور کار قرار دادیم.

رازقی بر ضرورت ارتقای سیستم های الکترونیک برای اعمال قانون خودروهای سنگین آلاینده نیز تاکید واظهار کرد: از نیمه دوم سال طرح برخورد با خودروهای آلاینده شدت می گیرد و این طرح نیز مدتی است که در پایتخت به اجرا درآمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار