برگزاری بیش از 200 عنوان برنامه در هفته ملی سلامت بانوان در استان قزوین

قزوین(پانا)-مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت:توجه به سلامت کلیه زنان اعم از زنان خانه‌دار، شاغل، کارمند ، کارگر و زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیش از 200 عنوان برنامه در هفته ملی سلامت بانوان در استان قزوین

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان در استان برگزار می‌شود که از این میان بحث غربالگری بیماری‌های خاص بانوان ویژه زنان شاغل با تاکید بر زنان کارگر و زنان سرپرست خانوار ، رونمایی از پوستر با مضمون سلامت، مدیریت زنان، مهار کرونا، ادای احترام به مقام شامخ شهیده مریم شرف‌خواه از شهدا مدافع سلامت، برگزاری مسابقات ورزشی و برنامه‌های وزشی ویژه عموم بانوان، تهیه محتوا با مضامین ارتقای بهداشت وسلامت زنان، برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان راه غلبه بر نگرانی‌ها و نا امیدی‌ها، برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت جهت بانوان شاغل با محوریت تغذیه سالم، ابلاغ ماموریت کمتر از یک روز به زنان شاغل جهت مراجعه به مراکز بهداشتی به منظور غربالگری بیماری‌های خاص زنان از برنامه‌های شاخص این هفته است.

صدیقه ربیعی در نشست هماهنگی برای برگزاری هفته سلامت بانوان در استان قزوین افزود: توجه به سلامت کلیه زنان اعم از زنان خانه‌دار، شاغل، کارمند و کارگر و زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، بهداشت و سلامت و موضوعات مرتبط در ایام کرونا از عمده موضوعاتی است که از سوی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین برگزار می شود.

این مسئول هفته ملی سلامت بانوان را فرصتی برای آگاه سازی زنان عنوان کرد و گفت:اگر چه مبحث سلامت ویژه یک هفته نیست و هر روز باید مورد تاکید باشد،اما دستگاه های اجرایی باید نسب به مخاطبان خودشان در حوزه سلامت جسم و روان و افزایش نشاط و شادابی آن ها اقداماتی موثر انجام دهند.

ربیعی بیا ن داشت:زنان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون به لحاظ شرایط جسمی و روحی در معرض آسیب بودند و عمدتاً با موضوعاتی مثل وسواس ، اضطراب ، افسردگی مواجه گردیده اند لذا ضروری است در تدوین برنامه های ویژه هفته ملی سلامت بانوان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری در ادامه به بیماریهای خاص زنان اشاره کرد وگفت: آمار سرطان سینه در زنان رو به افزایش است و استان قزوین از این قاعده مستثنی نیست و بخشی از این مشکل ناشی از تغییراتی است که در سبک زندگی امروزی رخ داده است.

وی اضافه کرد: در هفته سلامت ملی بانوان لازم است که فضاسازی شهری صورت بگیرد تا تقریبا تمام گروه‌های زنان در جامعه نسبت به این هفته اطلاع کافی پیدا کنند.

ربیعی خاطرنشان کرد: دختران نیز به عنوان بخشی از جامعه زنان باید مورد توجه قرار گیرند و خیلی از مباحث باید در سن آن‌ها آموزش داده شود که این مهم بر عهده آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار