سرپرست آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان :

بهره‌گیری از نیروی دانش‌آموزان در قالب فعالیت‌های جهادی گامی موثر در تحقق اهداف سازمان دانش‌آموزی است

بهارستان دو(پانا)- سرپرست آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان گفت خبرگزاری پانا به عنوان مهمترین خبرگزاری دانش‌آموزی کشور، نمود بارزی از حضوردانش‌آموزان در عرصه اجتماعی است .

کد مطلب: ۱۲۲۳۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌گیری از نیروی دانش‌آموزان در قالب فعالیت‌های جهادی گامی موثر در تحقق اهداف سازمان دانش‌آموزی است

داریوش عبدی مقدم سرپرست آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی گفت: سازمان دانش‌آموزی به عنوان یک سازمان دانش‌آموز محور، در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش نقش بسزایی دارد و بهره‌گیری از نیروی دانش‌آموزان در قالب فعالیت‌های جهادی، نمونه تحقق اهداف سازمان دانش‌آموزی است.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان نباید فقط در بعد آموزش وارد شوند بلکه باید با جنبه‌های مختلف زندگی از جمله، کار گروهی، امداد و نجات، بهداشت وغیره آشنا شوند و سازمان دانش‌آموزی عهده دار آموزش این مهارت‌ها است. پس ما بعنوان مسئولان آموزش و پرورش وظیفه داریم که شرایط جذب دانش‌آموزان را در مدارس فراهم کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان گفت: خبرگزاری پانا به عنوان مهمترین خبرگزاری دانش‌آموزی کشور، نمود بارزی از حضوردانش‌آموزان در عرصه اجتماعی است .

در ادامه روح‌اله چراغی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی و رییس سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در خصوص باز‌مهندسی تشکیلات پیشتازان در سال تحصیلی جاری بیان کرد: امسال با توجه به تغییرات ایجاد شده در تشکیلات سازمان دانش‌آموزی، در خصوص تهیه ملزومات مثل شال گردن و کتاب آموزشی، نیاز به تدبیر و حمایت مدیران مدارس است.

وی افزود: مدرسان و مربیان پیشتاز بهارستان دو پیوسته در آموزش و اجراء اهداف سازمان دانش‌آموزی پیشرو و پیشگام بوده و امید است امسال نیز درآموزش وتولید محتواهای آموزشی در شناساندن اهداف بازمهندسی تشکیلات، یاریگر مسئولان و مدرسان استان و سازمان مرکز باشند.

سپس محمد صبور مدرس و عضو شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی نیز به کاربردی بودن آموزش‌های سازمان اشاره کرد و گفت : مهارت‌های سازمان دانش‌آموزی، مهارت‌هایی است که در همه جنبه‌هایی زندگی و برای همه اقشار جامعه مفید و کاربردی است بعنوان مثال بستن گره کفش در کودکی و یا استفاده از چسب زخم به شیوه صحیح، یا آگاهی از زمان صحیح کوهنوردی و.. برای هر فردی لازم و ضروری است.

او اظهار کرد: با توجه به شعار امسال که «دانش‌آموزباوری و دانش‌آموز یاوری» است عنوان کرد: در منطقه هدفی را در نظر بگیریم و برای تحقق آن هدف، برنامه‌ریزی کنیم. در این خصوص هم بهره‌گیری از توان یاور مربیان دوره‌های متوسطه به عنوان مربی در مقاطع ابتدایی می تواند درمسئولیت پذیری و افزایش روحیه دانش‌آموزان در برعهده گرفتن مسئولیت‌های والاتر کمک کند. یعنی هم دانش‌آموز را باور کرده‌ایم و هم به او در نقش‌آفرینی اجتماعی کمک کرده ایم .

داود سخایی مدرس و عضو هییت رییسه مجمع مربیان کشوری نیز در این جلسه بر ضرورت تربیت مربی با متد جدید با توجه به بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد و گفت: در اسرع وقت نسبت به تهیه کتاب آموزشی و ملزومات سازمان اقدام و در اختیار مدرسان و مربیان پیشتاز قرار گیرد تا دانش‌آموزان از این آموزش مربیان بهره لازم را ببرند.

خبرنگار: پروین سیفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار