افزایش سواد دیجیتال دانش‌آموزان

والدین نگران حضور فرزندان خود در بستر فضای مجازی نباشند

تبریز( پانا ) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در گفتگویی جزئیات ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی در مدارس استان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سواد دیجیتال دانش‌آموزان

کامیار قهرمانی فرد گفت: دوره پیش از دبستان مختص رده سنی ۳ تا ۶ سال است یعنی از سن ۳ سالگی آموزش ها و تولید محتوا آغاز و تا فیل از پایه ابتدایی ادامه دارد و تمامی محتواهای تولید شده تحت نظر آموزش و پرورش هستند، یافته های پژوهشی و علمی نیز نشان می‌دهند دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را پشت سر گذاشته‌اند با توجه به اینکه استان ما استانی دو زبانه نیز است، در دوره های بعدی تحصیلی نیز موفق‌ترند.

وی افزود: دوره پیش دبستانی اجباری نیست، ولی ما هم اصرار داریم که به صورت اجباری باشد چرا که شاهد تاثیر آن بر روی دانش آموزان بودیم.

قهرمانی فرد ادامه داد: شرایط کرونایی، ثبت نام و جذب کودکان پیش دبستانی را کاهش داد و تنها قادر به جذب ۱۷ درصد نوآموز بودیم. هدف گذاری دستگاه آموزش و پرورش بالای ۸۰ هزار نفر نوآموز بود، در حالیکه اکنون با در نظر گرفتن نوآموزان روستایی حدود ۲۰ هزار نفر نوآموز در حال تحصیل داریم.

وی با تشریح طرح سراسری پوشش و آموزش پیش دبستانی رایگان گفت: هنگامی که نوآموزی از ثبت نام مراکز غیر دولتی باز می ماند، والدین با مراجعه به پایگاه پادا می‌توانند ثبت نام نوآموز خود را انجام دهند و مدیران مدارس نیز اسامی ثبت شده در این سامانه را به پایگاه سیدا ارجاع می‌دهند تا فرایندهای آموزشی پیگیری، در بستر ابر شبکه شاد محتوای استاندارد تولید کنند و فعل و انفعال بین معلم و نوآموز صورت گیرد.

وی افزود: با افزایش سواد دیجیتالی دانش آموزان؛ والدین نگران حضور فرزندان خود در بستر فضای مجازی نباشند، چراکه مربیان ما که مورد تایید آموزش و پرورش هستند و به صورت رایگان و کامل به نوآموزان تدریس می‌کنند.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت همچنین خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به این صورت است که در نیمه اول آبان ماه مدارس شهری با جمعیت زیر ۳۰۰ نفر و در نیمه دوم آبان ماه مدارس بالای ۳۰۰ نفر بازگشایی شوند.

وی در انتها اظهار کرد: علاوه بر بازگشایی مدارس، تدریس در بستر شبکه شاد نیز همچنان ادامه خواهد داشت و برنامه حضور دانش آموزان به این صورت است که مدیران مدارس بعد از دسته بندی دانش آموزان به ۲ گروه در هفته، روزهایی را برای حضور دانش آموزان در مدرسه تعیین خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار