تامین مسکن برای 160 هزار مددجوی بهزیستی؛ پشت‌نوبتی‌ها صفر می‌‌شوند

تهران (پانا) - معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی اعلام کرد که 160 هزار مددجوی پشت نوبت دریافت مسکن در قالب طرح ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی دولت مردمی صاحب مسکن می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۲۳۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تامین مسکن برای 160 هزار مددجوی بهزیستی؛ پشت‌نوبتی‌ها صفر می‌‌شوند

ذوالفقار یزدان‌مهر در توضیح اقدامات صورت گرفته در زمینه تامین مسکن مددجویان سازمان بهزیستی اظهار کرد: از 160 هزار مددجوی پشت نوبت دریافت مسکن، 120 هزار خانوار ساکن در شهرها و 40 هزار ساکن روستاها هستند. این برنامه 4 ساله است و در آن تسهیلات بانکی ارزان قیمت با کارمزد 4 درصد و تامین بخشی از سهم آورده به صورت کمک بلاعوض، اعمال معافیت از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه، حق انشعابات آب، برق، فاضلاب و خدمات نظام مهندسی و زمین رایگان ارائه می‌شود.

معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی افزود: این واحدها‌ در شهرهای زیر 100 هزار نفر و روستاها با محوریت بنیاد مسکن، و در شهرهای بالای 100 هزار جمعیت با محوریت وزارت راه و شهرسازی و از طریق کارگزاران ذیل وزارتخانه احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل سازمان بهزیستی تاکنون 143 هزار واحد مسکونی برای مددجویان واجد شرایط تامین شده است، گفت: همچنین عملیات ساخت 34 هزار واحد در سال جاری در حال انجام است که بخش عمده‌ای از آن تا پایان سال تحویل داده می‌شود. البته تعهد سازمان بهزیستی بر اساس برنامه و بودجه، تحویل سالی 7600 واحد بود که سال گذشته 16 هزار و 900 واحد تحویل داده شد و امسال نیز بخش عمده‌ای تحویل داده می‌شود.

یزدان‌مهر با اشاره به تمرکز بهزیستی برای تامین مسکن خانواده‌های دارای 2 معلول گفت: بهزیستی به صورت ویژه، به تامین مسکن برای خانوارهای دو معلول به بالا متمرکز است که در این زمینه 14 هزار و 300 واحد در قالب جهاد همبستگی با مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام، وزارت راه و انجمن خیرین مسکن‌ساز آغاز شد که تا امروز 11 هزر و 600 واحد به جامعه هدف تحویل داده شده است. دو هزار و 700 واحد نیز در دست پیگیری و ساخت است که از 11 هزار و 600 واحد، هزار و 400 واحد با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام انجام شده است و تاکنون 29 میلیارد تومان کمک بلاعوض صورت گرفته است.

معاون امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد:‌ در طرح مسکن خانواده‌های بالای دو معلول، 140 میلیون نومان کمک بلاعوض برای خانوارهای شهری و 85 میلیون تومان نیز برای خانوارهای روستایی انجام می‌شود که از 140 میلیون تومان، 84 میلیون تومان توسط بنیاد مستضعفان، 30 میلیون تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، 17 میلیون تومان سازمان بهزیستی و 9 میلیون تومان هم توسط بنیاد مسکن به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود ضمن اینکه 100 میلیون تومان هم وام بهسازی و نوسازی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر به صورت قرض‌الحسنه و با بازپرداخت 20 ساله توسط بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با عملیاتی شدن 160 هزار واحد، کل افراد پشت نوبت دریافت مسکن پوشش داده شود که با تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان بهزیستی و وزارت مسکن در شورای عالی مسکن نهایی شده است، هیچ کسی تا 4 سال آینده پشت نوبت دریافت مسکن نخواهد ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار