ورزش‌های همگانی باید در جامعه گسترش یاید

اردبیل(پانا) - رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی تاکید کرد لازم است ورزش‌های همگانی در جامعه به خوبی گسترش یاید.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ورزش‌های همگانی باید در جامعه گسترش یاید

افشین ملایی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در اولین گردهمایی روسای هیات ورزش‌های همگانی استان‌های کشور به میزبانی استان اردبیل گفت: کم تحرکی بزرگترین معضل و بحران این روز‌ها است که ورزش همگانی و حضور تک تک مردم جامعه ماراه حل این مشکل است که تنها باید مردم ما به اثرات مهم و تاثیرگذار ورزش در زندگیشان ایمان بیاورند.

وی افزود: بزرگترین چالش فدراسیون ورزش‌های همگانی پشتیبانی است، پشتیبانی ملی از اجرای طرح‌های ملی برای کاهش کم تحرکی در بین مردم جامعه و ما خواستار حمایت و پشتیبانی همه‌ی ارگان‌ها برای کاهش روز به روز کم تحرکی در جامعه هستیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهارکرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید، سلامت مردم و توسعه ورزش همگانی بعنوان اولویت نخست مورد توجه همگان قرارگیرد.

ملایی تصریح کرد: به حمدالله با گسترش واکسیناسیون در سطح کشور و نزدیک شدن به دوران پساکرونا و پشت سرگذاشتن عدم امکان برگزاری رویداد‌های ورزشی شاهد رونق تمام رویداد‌های ورزشی و رونق برگزاری مسابقات و رویداد‌های ورزشی بزرگ و نیز توسعه نشاط و شادابی در جامعه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته امسال و سال آینده پروژه‌های ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی برای مردم جامعه ملموس‌تر خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ادامه داد: استان‌ها به عنوان بازوی اصلی فدراسیون نقش مهم و کلیدی در افزایش سرانه ورزشی کشور دارند، و امید است با مدیریت فدراسیون و عزم هیات‌های همگانی استان‌ها طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته و با کاهش شیوع ویروس کرونا سال جاری سال درخشانی برای ورزش همگانی کشور باشد.

ملایی عنوان کرد: رشد و توسعه ورزش همگانی در بین آحاد مردم‌جامعه هدفی است که برای دست یافتن به آن باید تمامی هیات‌های همگانی در کشور دست به دست هم داده و با هدف گذاری، برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف مردم را با ورزش همگانی آشتی دهند چراکه سلامتی جامعه در گرو ورزش تک تک مردم است.

وی همچنین در دیدار با محمود صفری ،شهردار اردبیل با بیان این که اردبیل، پنجمین استان کم تحرکی کشور است ،گفت: از این جهت توجه ویژه شهرداری برای توسعه زیر ساخت های در دسترس مخصوصا برای بانوان و سالمندان لازم است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود ما باید با استفاده از پویش های آگاهی بخش ورزش را تبدیل به یک ارزش ارزشمند در خانواده های ایرانی قرار دهیم.

ملایی در ادامه با بیان این که شهرداری ها اصلی ترین بازوی توسعه ورزش همگانی در شهرها هستند، گفت: شهرداری ها در دنیا پذیرفتند که سرمایه گذاری در ورزش های همگانی در مقابل ورزش های حرفه ای باعث افزایش سلامت جامعه و پویایی آن شهر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار