همزمان با سراسر کشور در هرمزگان برگزار شد؛

آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری «فردا»

هرمزگان(پانا)- پیش از ظهر امروز آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری فردا همزمان با سراسر کشور در هرمزگان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری «فردا»

احمد مهرانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان در این مراسم گفت: امروز بحمداله توانستیم همزمان با سراسر کشور و همزمان با روز ارزشمند و عزیز ۲۰ مهر که به نام نامی بزرگداشت حافظ نام گذاری شده افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی هنری استان را برگزار کنیم.

وی افزود: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره های فرهنگی هنری دانش آموزی شناسایی استعداد های فرهنگی و هنری دانش آموزان در سطح استان و کشور است، که این استعداد ها را همکاران مربی ما در سطح مدارس شناسایی کرده و در هر رشته ای که دانش آموز توانایی داشته باشد هدایت و راهنمایی می شود و می تواند در مرحله ی استانی که امروز آغاز می شود ثبت نام نموده و در واقع رقابت کند.

مهرانی ادامه داد: بعد از مرحله ی آموزشگاهی مرحله ی شهرستانی یا منطقه ای است که دانش آموزان در آن به یک رقابت بزرگ تر می پردازند و پس از آن هم وارد رقابت استانی می شوند، که دانش آموزان برگزیده در ۱ ، ۲ یا ۳ رتبه ی شهرستانی، به استان معرفی می شوند و در مرحله ی استانی هم در جشنواره شرکت کرده و نهایتا هم در فستیوال کشوری که معمولا در تابستان هر سال برگزار می شود شرکت می کنند.

وی همچنین بیان داشت: مربیان خوب ما در مدارس تلاش می کنند با شناسایی به موقع دانش آموزان تا آنجایی که مقدور هست این استعدادها در آموزشگاه با همکاری خانواده پرورش داده شوند تا به مرحله ی قابل قبولی در استان و کشور برسند.

مهرانی در خصوص پرورش استعداد ها تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که انتظار داشته باشیم همه ی دانش آموزان در آموزش و پرورش، بتوانند در سطح عالی استعداد ها را دنبال کنند، اما آنچه که مورد نیاز دانش آموزان و خانواده ها باشد که بیش از سطح عمومی است از عموم دانش آموزان انتظار میرود که مربیان ما در سطح مدرسه و مناطق آموزش و پرورش آنرا دنبال می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی هرمزگان در ادامه یاد آور شد: برای رسیدن به سطوح عالی تر نیاز به پیگیری و تلاش بیشتر هست که این استعدادها قطعا توسط مربیان به خانواده ها معرفی می شود و خانواده ها این استعداد ها را شکوفا می کنند و در سطح بالاتر توسط مربیان با تجربه تر، در فضای بهتر و تخصصی تر پرورش خواهند یافت.

مهرانی اذعان کرد: همانطور که بر همگان واضح است، مأموریت آموزش و پرورش شناسایی استعداد ها و پرورش آن به شکل عمومی است، و آنچه که نیاز به رشد و بالندگی بیشتر هست بایستی در موسسه های دیگر و تخصصی تری رفته و آن جا نقش آفرینی کنند.

وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه ما توانسته ایم در سنوات گذشته در این ۳۹ جشنواره ی گذشته هم در سطح استان و هم در سطح کشور وضعیت مطلوبی داشته باشیم و وضعیت شرکت کنندگان هم به لحاظ کمی و هم کیفی در جشنواره ها رتبه هایی هم در حوزه های انفرادی، هم در حوضه های عمومی داشته باشیم و ان شاءالله امیدواریم امسال هم شرکت کننده ی ما از سطح مدرسه تا سطح استان نسبت به سنوات گذشته بیشتر باشد و هم اینکه در جشنواره های کشوری رتبه های بیشتری داشته باشیم.

مهرانی در پایان اظهار داشت: جا دارد از همراهمی و همگامی همه ی مربیان از سطح مدرسه تا سطح استان، خصوصا همکارانی که امروز از اداره ی فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان تا آموزش و پرورش ناحیه دو و هنرستان آیت الله صدر این‌ناحیه که میزبان این برنامه بودند تشکر و قدر دانی نماییم و آرزوی توفیق و سلامتی برای همگان داشته باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از دانش آموزان و مربیان برتر جشنواره های فرهنگی و هنری هم تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار