وحید پاکزاد، کارگردان فیلم اشکنه:

در تمام آثارم از عوامل اصفهانی استفاده می‌کنم

اصفهان ( پانا) - در حاشیه دومین روز برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان، کارگردان فیلم اشکنه تاکید کرد همواره به اصفهانی‌بودن خود افتخار کرده و در تمام آثارش از عوامل اصفهانی استفاده می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۲۱۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
در تمام  آثارم از عوامل اصفهانی استفاده می‌کنم

وحید پاکزاد در نشست خبری فیلم اشکنه با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه که در سینما ساحل اصفهان برگزار شد،گفت: پس از ۲۱ سال کار در حوزه ساخت فیلم و مشکلات زیادی که با آن رو به رو بوده ام هرگز از شهر و زادگاه خود مهاجرت نکردم و همواره به اصفهانی بودن خود افتخار کرده و در تمام آثارم از عوامل اصفهانی استفاده می کنم و تاکنون ۴۳ فیلم ساخته و در چهار دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان آثار داشته ام. آداب و رسوم و لهجه های مناطق مختلف ایران گنجینه ای بی نظیر بوده که در حال فراموشی است. استفاده از لحجه اصفهانی نمونه‌ های خوبی همچون تئاتر مرحوم رضا ارحام صدر و مجموعه قصه های مجید دارد.

پاکزاد افزود: فیلم اشکنه که نام آن برگرفته از یک غذای محلی اصفهانی است، فضای فانتزی داشته و داستان همراهی و رفاقت چهار کودک برای انجام کاری بزرگ و رفاقت و رقابت های این کودکان را نشان می‌دهد. این فیلم جغرافیای خاصی تعریف نکرده و در یک روستا با فاصله ۵ کیلومتر از شهر اصفهان فیلمبرداری شده و اساس و مبنای کار لهجه و آداب و رسوم اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: فیلمبرداری در شرایط سخت پیک های کرونا انجام شده و استرس و سختی زیادی را به همراه داشت، ولی خدا را شکر مشکلی برای هیچ‌یک از عوامل به وجود نیامد.

پاکزاد اظهار کرد: جایگزین مناسبی برای هریک از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون که بخواهید را به راحتی می توانید در اصفهان و سایر شهرستان ها پیدا کرده و نیازی به استفاده از چهره های سرشناس در فیلم ها نیست. باید از پتانسیل و توانایی های این بچه ها استفاده کرد. متاسفانه در بحث نگارش و نویسندگی مشکلات عمده ای در اصفهان داریم که امیدواریم به زودی این مشکل با کمک و حمایت از فعالیت افراد توانمند برطرف شود. البته افراد توانمند بسیاری هم هستند که متأسفانه یکی از این افراد به نام بهروز بدخشان را به تازگی از دست داده ایم و در واقع یکی از بزرگان نویسندگی اصفهان از بین ما رفت که انشاالله به یاری خدا به زودی اثری از روی یکی از فیلمنامه های این عزیز از دست رفته می سازم تا جامعه، مرحوم بهروز بدخشان رو بیشتر و بهتر بشناسد.

وی همچنین در مورد بی توجهی و عدم حمایت از فیلمسازان گله کرده و آن را یکی از دلایل خانه نشین شدن افراد مستعد و عدم تولید فیلم های باکیفیت دانست.

پاکزاد در ادامه از نحوه اکران فیلم و مشکلات فنی سینما اظهار ناراحتی کرده و از مخاطبان عذرخواهی کرد.

وی در نهایت با تذکر نکات و راهنمایی هایی به نوجوانان علاقمند به عرصه سینما و تشویق آن ها به ادامه راه گفت: در کارتان آنقدر پافشاری و اصرار کنید تا به اهداف خود برسید. همچنین شرکت در دوره های آموزشی آکادمیک دیگر توصیه وحید پاکزاد به نوجوانان بود.

در ادامه سجاد رضایی بازیگر فیلم که پیش تر از طریق بازنشر ویدیو در شبکه های اجتماعی شناخته شده بود گفت: در فیلم اشکنه من نقش اول را ایفا کردم که از اشکنه بسیار متنفر بودم. در هوای سرد و بحران کرونا ایفای نقش در این فیلم بسیار دشوار بود.

وی افزود : علاقه زیادی به حرفه بازیگری دارم و حتما با جدیدت آن را ادامه می‌دهم.

زینت کنجکاو، دیگر بازیگر فیلم نیز در مورد اهمیت پرداختن به آداب و رسوم و لهجه های مختلف اشاره کرده و گفت: این فیلم به دلیل اینکه با لهجه اصفهانی ساخته شد و به اسم یکی از غذاهای اصیل اصفهان نام‌گذاری شده، برای من بسیار جذاب است.

کنجکاو در مورد تجربه همکاری با وحید پاکزاد گفت: کارگردان مسئولیت سنگینی بر عهده داشته و با تعداد نفرات زیادی کار می‌کند، بس جدیدت در کار لازم است تا عوامل از آن حساب ببرند، ولی وحید پاکزاد به موقع بسیار مهربان و متواضع و فروتن است. او اصرار و تعصب زیادی نسبت به متن خود نداشته و در اکثر مواقع دست بازیگر را برای انجام نقش باز گذاشته است.

زینت کنجکاو ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه از آنها خواست که صداقت قلم داشته و مطالب را دقیقا همانگونه که هستند به سمع و نظر مخاطب برسانند.

خبرنگار : سام صالحی بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار