امام حسن مجتبی (ع) نه تنها در میان یاران خود بلکه در خانه هم مظلوم بودند

قرچک(پانا)-امام جماعت اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک، پیامبر اکرم (ص) را همچون طبیبی دانست که مردم شهر را از بیماری نجات می‌دهد و همچنین با بیان مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) این روز را تسلیت گفت .

کد مطلب: ۱۲۲۰۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
امام حسن مجتبی (ع) نه تنها در میان یاران خود بلکه در خانه هم مظلوم بودند

حجت‌الاسلام سعید نازپرور کربلایی امام جماعت اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک در سخنانی گفت: اگر زمانی مرضی واگیردار شهر را فرا بگیرد و این مریضی روز به روز بیشتر شود، مردم به یک طبیبی نیاز دارند که این طبیب چند تا خصلت خوب باید داشته باشد. علاوه بر مهارت بالا در پزشکی باید بسیار دلسوز باشد، مردم را معاینه کند و شهر از بیماری پاک شود و هیچ پولی هم از مردم درخواست نکند، این مثالی برای وجود پیامبر اسلام (ع) است.

او ضمن اشاره به جهالت مردم در زمان حضرت محمد (ص) بیان کرد: مردم در آن زمان با دستان خود بت‌ها را می‌ساختند و آنها را عبادت می‌کردند و فرزندان دختر خود را زنده به گور می‌کردند و پیامبر اکرم(ص) با تمام سختی‌هایی که کشید مانند یک طبیب عمل کرد و با وجود اهانت‌‌هایی که از طرف مردم به ایشان می‌شد با مردم مدارا می‌کرد و حتی برای آنها دعا هم می‌کرد و از خداوند برای آنها طلب مغفرت می‌کرد.

حجت‌الاسلام کربلایی همچنین با بیان سخن پیامبر اکرم (ع) در رابطه با مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: الحسن و الحسین یعنی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) ؛ هر دو آنها امام هستند چه با شمشیر قیام کنند و چه قیام نکنند؛ آنها از سوی خداوند انتخاب شدند و مصلحت کار را می‌دانند. بعد از شهادت امام علی(ع) امام حسن مجتبی (ع) به جانشینی ایشان منصوب شدند، اما افرادی بودند که حرف امام را گوش نمی‌کردند.

امام جماعت اداره آموزش و پرورش شهرستان قرچک بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) در مرحله اول با معاویه می‌خواست بجنگد اما چند مانع بر سر راه او وجود داشت ، افراد منافق و کسانی که به دنبال پول و مقام به سمت معاویه رفتند و امام را تنها گذاشتند و امام به ناچار مجبور شد با چند شرط و به خاطر مصلحت اسلام با معاویه صلح کند؛ امام حسن مجتبی (ع) نه تنها در میان یاران خود بلکه در خانه هم مظلوم بودند و به دست همسرشان به شهادت رسیدند. همچنین جنازه ایشان را هم تیرباران کردند و حتی مظلومیت ایشان پس از شهادت نیز ادامه دارد چرا که ایشان در قبرستان بقیع حتی مزار و گنبدی هم ندارد.

خبرنگار دانش‌آموز : کیمیا قارلقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار