رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش:

جشن شور عاطفه‌ها در مدارس منطقه آب‌پخش برگزار شد

آب پخش (پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش آب‌پخش گفت هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها ترویج فرهنگ انفاق، صدقه، احسان و نهادینه‌کردن این موضوع بین نونهالان و نوجوانان است.

کد مطلب: ۱۲۱۹۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
جشن شور عاطفه‌ها در مدارس منطقه آب‌پخش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش، صبح امروز با حضور مسئولین منطقه، مدیر، پرسنل و دانش آموزان جشن شور عاطفه‌ها در دبستان فاطمه زهرا(س) آب پخش برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آب پخش گفت: هدف از برگزاری جشن عاطفه ها ترویج فرهنگ انفاق، صدقه، احسان و نهادینه کردن این موضوع بین نونهالان و نوجوانان است و جشن عاطفه ها، جشن دینی و ملی کشور است که با هدف حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند در مهرماه هرسال برگزار می شود.

اکرم پاپری از فلسفه کمک به همنوع در دین مبین اسلام سخن گفت و اظهار کرد: دین مبین اسلام همواره مردم را به کمک به همدیگر در حل مشکلات و مسائل جاری زندگی فردی و اجتماعی توصیه می کند و تاکیدات فراوانی از پیامبر اسلام(ص) و اولیای الهی در این موضوع شده است.

پاپری خاطرنشان کرد: جشن عاطفه ها که در آغاز بهار تعلیم و تربیت برگزار می شود فرصت مناسبی است برای کمک به دانش آموزان نیازمند و شایسته است که دانش آموزان و اولیاء نسبت به این امر خداپسندانه اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: ترویج بیشتر فرهنگ همدلی، احسان و نیکوکاری و کمک به همنوعان نیازمند بخصوص در کودکی و نوجوانی از مهمترین اهداف معنوی جشن عاطفه ها در بین دانش آموزان است.

امام جمعه آب پخش گفت: شور عاطفه بار دیگر همدلی و همرای مردم خوب کشورمان را به جهانیان اثبات کرد، مردمی که همیشه در راه عمل خیر پیشگام بوده اند و جهانیان خواهند فهمید هنوز هم در دنیا کسانی هستند که به یاری نیازمندان می شتابند.

حجت الاسلام خداداد رضایی افزود: دانش آموزان باید در کنار هم، زیستن را بیاموزند و هنرمندانه در کنار هم به عنوان اعضای یک پیکر با هم زندگی مسالمت آمیز و زندگی که حکایت از مهربانی و هزاران مهارت خوب زیستن را دارد بیاموزند.

رضایی بیان کرد: ما امروز درس نوع دوستی را از شما فرا می گیریم تا فرهنگ نوع دوستی و کمک به هم نوع در جامعه اسلامی بیش از پیش ترویج پیدا کند.

رضایی گفت: کمک های خیرخواهانه دانش آموزان حامل پیام های ارزشمندی از طرف آنان است تا خیرخواهی و انسان دوستی را در جشن عاطفه ها تمرین کنیم و آن را در جامعه اسلامی و در بین اقشار دیگر جامعه ترویج نماییم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار