راه‌اندازی نسخه جدید سامانه شاد در مدارس گیلان

رشت (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان خبر داد شبکه شاد از مدعیان اصلی آموزش در فضای مجازی است.

کد مطلب: ۱۲۱۸۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی نسخه جدید سامانه شاد در مدارس گیلان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، جابر اخلاقی از تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید، از به روز رسانی شاد، تا تلفیق آموزش حضوری و غیرحضوری
و همچنین از راه اندازی نسخه جدید سامانه شاد خبر داد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گیلان شبکه شاد را یکی از مدعیان اصلی بحث آموزش در فضای مجازی خواند و عنوان کرد: نسخه‌ای که سال گذشته از آن استفاده می‌شد، یکسری نواقص‌ داشت و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و کار کارشناسی نهایتا چند روز پیش نسخه جدید آن رونمایی شد.

اخلاقی با بیان اینکه سال گذشته در شبکه شاد، آموزش به شکل تعاملی نبود تصریح کرد: در نسخه جدید شبکه شاد این امکان وجود دارد که معلم حین تدریس بتواند با دانش‌آموز از طریق صوت گفت‌وگو داشته باشد به این معنی که دانش‌آموز هم می‌تواند سؤال بپرسد و کلا از طریق صوت تعامل دو سویه با معلم خود برقرار کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه شرایطی موجب می‌شود مدارس از غیرحضوری به حضوری تبدیل شوند؛ خاطرنشان کرد: در پروتکل و الگوی آموزش در شرایط کرونایی که اعلام شده، سه روش حضوری، غیرحضوری و ترکیبی برای آموزش پیش‌بینی شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان از گروه‌بندی دانش‌آموزان برای پیگیری روند آموزش حضوری در مدارس خبر داد و افزود: در یک دوره زمانی تدریجی و با آرامش و اقتضایی روند آموزش از مجازی به حضوری تغییر پیدا می‌کند. از طرفی کلیه مدارس روستایی و عشایری که جمعیت دانش‌آموزی کلاسی آنان کمتر از 15 نفر است آموزششان به شکل حضوری شروع شده است.

اخلاقی با بیان اینکه دانش‌آموزان هنرستانی برای دروس کارگاهی خود به صورت حضوری فعالیت‌های آموزشی خود را پیگیری می‌کنند یادآور شد: در مابقی مدارس با جمعیت بیشتر طی هفته‌ها و ماه‌های دیگر به تدریج شرایط آموزش حضوری برقرار می‌شود و درس‌های خود را سر کلاس درس و با حضور معلمان پیگیری می‌کنند.

وی افزود: بیش از 97 درصد دانش‌آموزان استان در سامانه سیدا ثبت‌نام کرده‌اند و تعدادی از دانش‌آموزان شامل افرادی که تجدیدی شهریور داشتند و یا جهشی بودند و یا کسانی که به هر دلیل ثبت‌نام نکرده‌اند مجدد شرایط ثبت نام برای آنان فراهم می‌شود.

اخلاقی در پاسخ به این پرسش که واکسیناسیون خانواده‌های دانش‌آموزان علیه کرونا از چه زمانی شروع می‌شود، تصریح کرد: واکسیناسیون فرهنگیان با همکاری خوب علوم پزشکی در حال انجام است و واکسیناسیون خانواده‌ها هم با برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان با دیگر اقشار مردم در جریان است.

وی از تزریق دُز اول واکسن کرونا به 90 درصد از فرهنگیان استان گیلان و تزریق دُز دوم حدود 60 درصد آنان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها و گزارشات موجود، روند واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان گیلانی که چندی قبل اعلام شده به خوبی در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار