توزیع بیش از یک هزارتن بذر غلات در نیشابور

نیشابور پانا) - مدیر جهادکشاورزی نیشابور از توزیع یک هزارو 250تن بذر غلات طبقه مادری وگواهی شده و بذر خود مصرف در شهرستان نیشابور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۷۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
توزیع بیش از یک هزارتن بذر غلات در نیشابور

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی نیشابور، محمدعلی فرهمند راد در رابطه با وضعیت توزیع بذر اصلاح شده وخودمصرف کشاورزان گفت: در سال زراعی 1401-1400 مقدار 580تن بذر گندم اصلاح شده و230 تن بذر گندم خودمصرف جهت توزیع بین کشاورزان تهیه وآماده توزیع شده است.

وی افزود: در کنار کشت گندم ، زراعت جو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که امسال 310تن بذر اصلاح شده جو و130تن بذر خودمصرف جهت توزیع بین کشاورزان آماده شده است.

رئیس مرکز جهادکشاورزی بخش بینالود شهرستان نیشابور در جمع مروجین مسئول پهنه این بخش گفت: امسال، کمی محدودیت در رابطه با تامین بذر اصلاح شده داریم واولویت تحویل بذر با توجه به اهمیت مکانیزه کردن زراعت پائیزه با کشاورزانی است که با دستگاه بذرکار همدانی وخطی کار کشت و زراعت کشت شده خود را بیمه محصولات می کنند.

محمد عرفانی فر افزود: در کشت سنتی ودستی مقدار بذر مصرفی بین 250تا 300کیلوگرم در هکتار است که این مقدار در کشت مکانیزه به 160تا 180 کیلوگرم در هکتار کاهش می یابد و این مقدار کاهش بذر ارزشی بالغ بریک میلیون تومان را در هر هکتارعاید کشاورز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: یکنواختی در سبز شدن غلات ،کوددهی مناسب واستفاده بهینه از آب در روش مکانیزه از جمله مزایای این روش نسبت به روش سنتی و دستی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار