در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

حضور بی‌واسطه میان مردم شرط‌ موفقیت دولت

تهران (پانا) - نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور در بین مردم و رسیدگی بی‌واسطه به مشکلات آن‌ها باعث همدلی و اعتمادسازی می‌شود، از رئیس‌جمهور خواست تمام قدرت دولت را بر حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی متمرکز کند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور بی‌واسطه میان مردم شرط‌ موفقیت دولت

جعفر راستی در گفت‌وگو با پانا درباره سفرهای استانی رئیس‌جمهور و حضور سیدابراهیم رئیسی و هیات وزیران در میان مردم، گفت: «قرار ما با آقای رئیسی قبل از ریاست‌جمهوری این بود که کشور در خیلی از حوزه‌ها عقب است و باید کار جهادی انجام داد. قوه مجریه باید تلاش جهادی و شبانه‌روزی داشته باشند تا مشکلات مردم حل شود.»

وی ادامه داد: «اکنون با اینکه مدت زیادی از روی کار آمدن دولت سیزدهم نگذشته است، همگان شاهد هستند که شخص رئیس‌جمهور و هیات وزیران پیگیری مشکلات هستند، میان مردم حاضر می‌شوند و از نزدیک به امور مردم رسیدگی می‌کنند.»

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «مردمی بودن و حضور در میان مردم شعار دولت مردمی برای ساختن ایران قوی است. مردمی بودن مسئولان سبب می‌شود تا اعتماد از دست رفته مردم ترمیم شود. همچنین باید به وعده‌ها عمل شود تا شعار دولت مردمی به طور کامل تحقق پیدا کند.»

وی گفت: «حضور بی‌واسطه بین مردم و شکل‌گیری یک همدلی از مهمترین شرط‌های موفق شدن دولت است و رئیس‌جمهور باید فرمانده میدان باشد. مطمئنا از این طریق مشکلات کشور قابل حل است.»

راستی ابراز امیدواری کرد این روش ادامه پیدا کند و در کوتاه‌ترین زمان شاهد این باشیم که با همکاری مجلس و قوه قضاییه، گره‌های کوری که در مملکت ما وجود دارد باز شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: «مجلس در ریل‌گذاری و قانونگذاری در کنار قوه مجریه و قوه قضاییه مصمم به همکاری است تا بتوانیم معیشت مردم و اقتصاد کشور را به نقطه مطلوب برسانیم و مردم از فشارهای معیشتی نجات پیدا کنند.»

وی اظهار کرد: «متاسفانه در سال‌های گذشته تمام سطوح مدیریتی تغییر کرد. اگر اصل بر شایسته‌سالاری بود اما ما شاهد اختلاس‌ها و عدم اجرای اصل مهم شایسته‌گزینی بودیم. اگر از روی لابی‌گری و ارتباط، انتصابات انجام شود قطعا نتیجه بهتر از این نمی‌شود.»

نماینده شبستر در این باره تاکید کرد: «باید در نیروی انسانی تجدیدنظر شود، اشخاصی که شایسته هستند باید وارد عرصه شوند. اشخاصی که به امور مردم رسیدگی کنند. مسئولانی که به دنبال مردم می‌دوند. اگر مسئولی هم وظیفه خود را انجام نمی‌دهد باید ملزم به پاسخگویی شود.»

راستی گفت: «مردم ایران بعد از سالیان و زجری که کشیده‌اند منتظر هستند تا تدبیری شود و مشکلات‌شان در همه حوزه‌ها سامان داده شود، بنابراین مسئولان باید بتوانند به مطالبات مردم پاسخ دهند.»

وی رمز موفقیت قوه مجریه را پاکسازی تمام بخش‌های دولتی و خصوصی از وجود دلالان فاسد دانست و گفت: «از رئیس‌جمهور می‌خواهیم تمام قدرت دولت را بر حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم متمرکز کند. مردم جنگ اقتصادی سخت و تحریم را تحمل کرده‌اند و توانستند همه توطئه‌ها را خنثی کنند. اما معیشت آن‌ها دچار مشکل است. باید تلاش مضاعفی صورت بگیرد و معیشت مردم، اقتصاد این مملکت به ریل درست بازگردد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار