ویژه برنامه گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس درمنطقه ۱۷

تهران (پانا) - سرداران پرافتخار جبهه و جنگ در میدان‌های عملیاتی، مشق عشق و ایثار کردند و می‌توانند برای جوانان الگوی بسیار مناسبی در طی مسیر ولایتمداری باشند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ویژه برنامه گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس درمنطقه ۱۷

مراسم چهل و یکمین سالروز آغاز هفته دفاع مقدس، در محوطه آموزش و پرورش منطقه ۱۷، با حضور مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه، سرداررضا یزدی، فرمانده اسبق سپاه محمد رسول ا..، سرهنگ حسین کریمی، فرمانده سپاه ناحیه حبیب ابن مظاهر، شهردار منطقه، مدیر فرهنگسرای حاج قاسم سلیمانی، مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه و اعضای شورای معاونین منطقه برگزار شد.
مهدی نیکبخت؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۷، ضمن عرض خیر مقدم حضور میهمانان و تبریک چهل ویکمین سالروز آغاز هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) گفت: برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس می‌تواند تلنگری برای تداوم این مسیر در میان نسل جوان این سرزمین باشد. همزمانی هفته معنوی دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید را نیز به فال نیک گرفته و ما فرهنگیان همه ساله شروع فرایند سال تحصیلی را با گرامیداشت نام و یاد شهدا آغاز می کنیم.
وی افزود: اکثر مدارس این منطقه مزین به نام شهدای گرانقدر هستند. در طی سال تحصیلی یادمان و یادواره‌های شهدا با هدف آشنایی دانش آموزان با این ستارگان اجرا می‌شود. سرداران پرافتخار جبهه و جنگ در میدان های عملیاتی مشق عشق و ایثار کردند و می‌توانند برای جوانان ما الگوی بسیار مناسبی در طی مسیر ولایتمداری باشند.
سردار یزدی؛ فرمانده اسبق سپاه محمد رسول الله طی سخنانی در این مراسم معنوی گفت: از مومنان تنها اندک مردان و زنانی هستند که بر عهد و پیمان خود با خداوند ثابت قدم هستند و در راه آرمان متعالی خود به شهادت می رسند. خداوند در قرآن کریم و وعده های راستین بسیاری به بندگان مخلص خود داده است. می فرماید: ما چشم و گوش دشمنانتان را می بندیم که به شما سربازان اسلام آسیبی نرسد. خداوند خلف وعده ندارد؛ البته ما نیز باید شرایط تحقق این وعده های الهی را در خود مهیا سازیم.
وی در ادامه افزود: اگر امروز خاک میهن اسلامی ما استقلال و امنیت را چشیده است، جوانان رشید و با فضیلت بسیاری که نور دل و چشم خانواده هایشان تقدیم این خاک زرخیز شده است. ما بعد از شهدا وظیفه بزرگی بر گردنمان گذاشته شده است، هدایت نوجوانان و جوانان ما در مسیر نور تعالی و ولایت مداری بزرگترین وظیفه در پاسداشت این آرمان شهدا و دفاع مقدس است.
از دیگر برنامه های این مراسم، تجلیل از فرزندان و خانواده معظم شهیدان: شهید طاهری از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، مادر شهید عسگری، شهید مدافع حرم، شهید بیات، شهید مدافع حرم و شهیدان باقری تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار