انتخاب دو دانش آموز قمی در سومین مهرواره کشوری «شعر آفرینش»

قم(پانا)- دو دختر دانش آموز قمی در سومین مهرواره سراسری «شعر آفرینش» که از سوی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، برگزیده شدند.

کد مطلب: ۱۲۱۷۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب دو دانش آموز قمی در سومین مهرواره کشوری «شعر آفرینش»

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان قم، «مطهره ابراهیم پور» دانش آموز پایه یازدهم و «نرگس عرب خراسانی» دانش آموز پایه دهم، از اعضای مرکز 3 کانون استان قم، در سومین مهرواره کشوری «شعر آفرینش» برگزیده و همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی، از سوی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، از میان نزدیک به ۹۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه سومین مهرواره کشوری شعر آفرینش و پس از دو مرحله داوری، ۹۰ نفر از اعضای انجمن‌های شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (در دو گروه سنی نوجوان و ارشد) در فهرست برگزیدگان جای گرفتند که از این تعداد ۱۷ نفر به عنوان برگزیدگان بخش ویژه (شعر طنز) معرفی شدند.

اعضای هیئت انتخاب در مرحله اول مهرواره شعر، از میان کارشناسان و مربیان ادبی شاعر از مراکز کانون انتخاب شده بودند که فاطمه سلیمانی از زنجان، محدثه الماسی از خوزستان، رقیه هاشمی از خراسان شمالی، مسلم محمدی از همدان و محسن حسینی از لرستان را شامل می‌شود.

هیئت داوران مرحله پایانی سومین مهرواره شعر آفرینش را مریم اسلامی، حسین دهلوی و حسین تولایی از شاعران و کارشناسان کانون تشکیل داده‌اند.

قرار است آثار برگزیدگان همانند دوره های گذشته در مجموعه‌ای، از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شود.

امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، اختتامیه به شکل حضوری برگزار نخواهد شد اما به‌زودی برای برگزیدگان، کارگاه‌های تخصصی نقد و بررسی شعر به شکل مجازی از سوی داوران مرحله پایانی مهرواره برگزار و لوح تقدیر و هدایای برگزیدگان نیز در هفته‌های آینده به استان‌ها ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار