بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس

تهران (پانا) - وزارت امورخارجه در بیانیه‌ای به مناسبت هفته دفاع مقدس عنوان کرد که هفته دفاع مقدس یادآور و نماد مقاومت، پایداری، ایثار، رشادت و پیروزی ملت بزرگوار ایران است.

کد مطلب: ۱۲۱۷۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری  اسلامی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس

در متن این بیانیه آمده است، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس یادآور و نماد مقاومت، پایداری، ایثار، رشادت و پیروزی ملت بزرگوار ایران در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و حراست از خاک پاک ایران را گرامی می‌داریم.

این برهه پرفراز و نشیب، در تاریخ ایران عزیز و در اذهان و قلوب مردمان این دیار همواره جاودان می ماند و یاد شهیدان و ایثارگران این دفاع‌ مقدس در قله رفیع مجاهدان فی سبیل الله و در تاریخ پرافتخار میهن اسلامی ثبت و ماندگار خواهد ماند.

دفاع مقدس مردم رشید ایران و جان فشانی شهدا، و ایثار ایثارگران درس های زیادی برای خیر خواهان و بدخواهان ملت ایران به میراث گذاشت. درس فداکاری و پایداری، به عنوان الگویی برای مقاومت برای آزادی خواهان، پاسخ قاطع ملت ایران به متجاوز و بدخواهان و توطئه گران.

حفظ تمامیت ارضی، دفاع از خاک و مرز و استقلال این کهن سرزمین از جمله دستاوردهای ملت سرافراز ایران در دفاع مقدس بود.

جنگ ۸ ساله علیه ملت ایران اقدامی ناقض مبانی و حقوق بین المللی و بر هم زننده ثبات منطقه بود و آثار و تبعات ویرانگری بر امنیت منطقه ای بر جای گذاشت.

حمایت قدرت های بین الملللی و در راس آن ها دولت ایالات متحده آمریکا و حمایت برخی در منطقه از متجاوز، باعث استمرار تجاوز و وقوع جنگ‌های دیگری در منطقه خلیج فارس شد.

جمهوری اسلامی ایران طی چند دهه گذشته همواره منادی گفتگو و دیپلماسی با همسایگان بوده است و همچنان تفاهم، رفع سوءتفاهمات و گفتگو را تنها مسیر راه صلح و امنیت و توسعه در منطقه می داند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که خود مزین و مفتخر به حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است، بار دیگر یاد همه شهدا و ایثارگران دفاع مقدس مردم شریف ایران اسلامی را، گرامی می دارد و علو درجات شهدای گرانقدر را از درگاه ایزد متعال خواستار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار